ARA A PORTADA
-
Dues veïnes de Sabadell denuncien la Sareb: "Ens reclamen tres milions d'euros i em puc quedar sense pis" Marta Ordóñez
-
"No cliquis, no descarreguis, no truquis": què cal fer davant d'una ciberestafa, segons els Mossos? Jan Cañadell Puigmartí
-
-
-
Una mobilitat sostenible, però mantenint el pes de la indústria automobilística: "No per 'salvar' unes coses en 'matem' d’altres. Aquest és el gran repte" Manel Camps
L'IPC a Catalunya cau set dècimes fins a l'1,7% al setembre i registra el nivell més baix des del març del 2021
- L'IPC a Catalunya cau set dècimes fins a l'1,7% al setembre i registra el nivell més baix des del març del 2021
Publicat el
15 d’octubre de 2024 a
les 11:48
Actualitzat el
15 d’octubre de 2024 a les
11:49
L'Índex de Preus de Consum (IPC) ha caigut fins a l'1,7% al setembre a Catalunya, set dècimes menys respecte del mes passat, segons les dades publicades aquest dimarts per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
Es tracta de la variació interanual més baixa des del març del 2021 (+1,3%), quan va començar la crisi de preus per l'esclat de la guerra d'Ucraïna. El descens dels combustibles i carburants i productes energètics i a l'increment més moderat del preu dels aliments i de l'electricitat. L'IPC subjacent, que no té en compte els preus més volàtils, s'ha mantingut en el 2,7%, dues dècimes menys que a l'agost i tres punts per sota de fa un any. Pel que fa a la variació mensual, a Catalunya els preus han caigut un 0,7%.
A l'Estat la taxa interanual de la inflació ha baixat fins al 1,5% i la mensual ha caigut fins al -0,6%. La variació interanual registrada al conjunt de l'Estat ha retrocedit vuit dècimes respecte de l'agost.
Els grups que han destacat més per la seva influència en el descens de la taxa anual han estat els transports, que han situat la seva variació anual en el -3,8%, xifra que representa un descens de 2,7 punts en comparació al mes passat.
Aquesta caiguda també ha estat motivada per la baixada de preus dels carburants i lubricants davant l'increment durant el mateix mes del 2023; i pels aliments i les begudes no alcohòliques. La taxa anual de l'IPC en l'habitatge ha baixat nou dècimes, fins al 3%.
Notícies recomenades
-
Diners
Fluidra subscriu nous compromisos de finançament "revolving" per 450 milions d'euros
-
Diners
“En 20 dies, el litre de gasoil s’ha encarit un 32%”
-
Diners
Un sabadellenc crea Animal Swipe: "Les entitats que es dediquen a tasques altruistes tenen problemes per tenir recursos econòmics”
-
Diners
Moventia i el RACC, els protagonistes a la taula rodona de la Cambra de Comerç
-
Diners
Els ingressos per càpita creixen un 5,35% de mitjana a Sabadell
-
Diners
BBVA activa un segon tram de recompra d'accions de 1.000 milions d'euros