ARA A PORTADA
Brodas Bros retorna al seu Sabadell natal per fusionar dansa i tecnologia

- Joan Carles Riba: "Hi haurà canvis i volem sacsejar algunes seccions"
Publicat el 05 de juny de 2021 a les 09:00
Actualitzat el 05 de juny de 2021 a les 09:16
La companyia de dansa urbana Brodas Bros aterra el seu espectacle Around de World al Teatre La Faràndula aquest dissabte al vespre. Una companyia nascuda a Sabadell, però d’una gran projecció internacional. Around de World representa un recull d’experiències dels viatges de la companyia: vivències que han volgut plasmar en l’espectacle més tecnològic que han fet fins aleshores. Fa més de 15 anys, Clara i Berta Pons, dues germanes sabadellenques, van crear la companyia de dansa Brodas Bros juntament amb dos germans més un grup de quatre ballarins.
El grup ha recorregut tot el món per mostrar la seva dansa. D’aquesta filosofia neix Around de World, en què apareixen dos grans ingredients: el viatges i la tecnologia. Cada peça representa un país que han trepitjat, com per exemple la Xina, el Brasil, Palestina i el Japó. D’altra banda, també tracten viatges emocionals, com ara el viatge de ser mare o el retorn a casa. Les dues germanes han estat mares recentment. Així ho manifesta Clara Pons: “Quan nosaltres vam crear aquest espectacle l’any 2019, la Berta havia acabat de tenir una filla. Vam crear la peça perquè la ballés ella”.
La situació s’ha capgirat i la Clara ha tingut un fill fa poc. “Quan vam saber la notícia ens vam canviar els papers, a mi em van assignar aquesta peça perquè la pogués ballar embarassada”, explica. Tanmateix, Pons apunta que és una barreja de sentiments molt forta: “Hem portat als escenaris una de les millors coses que et pot donar la vida”. Al final de l’espectacle arriba la tornada a casa. Un ballarí de la companyia, Marc Carrizo, explica que “aquesta és la nostra essència i així és com veiem la vida i la dansa”. Són una companyia molt energètica i així acaba l’espectacle, com una explosió de sentiments.
Notícies recomenades
-
Cultura i oci Els Saballuts coronen el 7d8 en el seu 31è aniversari
-
Cultura i oci Quimi Portet, Sara Roy, Estrena Morena i Clara Peya, a la pròxima temporada de la CavaUrpí
-
Cultura i oci La catarsi de Laura Andrés a la CavaUrpí
-
Cultura i oci La festa en moviment de Pedro Capó
-
Cultura i oci Francesc Ventura i Paquita Company, nomenats Bàrbars de l’Any
-
Cultura i oci La literatura encara no fa vacances: el juny arriba ben carregat