ARA A PORTADA
El Teatre de Barri culminarà la temporada 2023 amb una mostra
Can Deu, Can Llong, Can Puiggener, la Creu de Barberà, Poblenou i Sant Oleguer acullen la iniciativa
- El Teatre de Barri culminarà la temporada 2023 amb una mostra
Publicat el 13 de març de 2023 a les 16:34
La iniciativa Teatre de Barri (TdB) continua endavant i aquest any 2023 els tallers conclouran en una mostra que aplegarà les experiències de teatre amateur a finals d’any. La voluntat és que la mostra es pugui representar a diferents equipaments cívics de la ciutat i culminar en la realització d’una jornada final conjunta.
Ja ha començat la nova edició dels tallers a sis barris: Can Deu, Can Llong, Can Puiggener, la Creu de Barberà, Poblenou i Sant Oleguer. A finals d’any cada grup de teatre farà representacions en tots els centres cívics que participen en el projecte, en format de gira per la ciutat.
Està previst que el punt final sigui una representació coral de tots els grups en un dels teatres de Sabadell. L’objectiu final del projecte TdB és consolidar diferents companyies amateurs estables a tots els barris de Sabadell, alhora que fomenta la creació cultural arreu de la ciutat.
Un dels responsables de la formació dels tallers, Jaume García, en destaca “la força de creació de xarxes i relacions entre participants", ja que "l’art i la cultura són eines reivindicatives i constructives de societat" i "gràcies a aquests tallers la gent supera dificultats i s’enriqueix personalment, alhora que es creen xarxes de comunicació en el barri”. El programa Teatre de barris es va iniciar l’any 2022 amb una primera edició a dos barris de la ciutat: Can Deu i Can Llong.
El taller "Posada en Escena" consta de tretze sessions i està ideat per ser un tastet de les tècniques interpretatives bàsiques per treballar un text i un personatge. Aquest taller és una introducció al món escènic a partir d’una experiència vivencial lúdica i senzilla. Es va posar en marxa als centres cívics de Can Puiggener, la Creu de Barberà, Poblenou i Sant Oleguer.
El projecte ha comptat amb la col·laboració de les associacions veïnals. Per la seva banda, els tallers d’”Iniciació al teatre” han continuïtat aquesta temporada a sis barris: Can Deu, Can Llong, Can Puiggener, la Creu de Barberà, Poblenou i Sant Oleguer, on els i els participants segueixen amb l’aprenentatge com a actrius i actors. I en aquesta nova edició s’ha posat en marxa el taller “Fem companyia”, adreçat a alumnat que ja té habilitats en el teatre i que pot anar consolidant companyies de teatre amateur. Tots els tallers són gratuïts.
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Sabadell retrà homenatge al filòsof Pere Lluís Font
-
Cultura i oci
La Fundació Òpera a Catalunya rep la Medalla d'Or del Gran Teatre del Liceu
-
Cultura i oci
Xavier Puig: "El Beethoven de 'Missa solemnis' ens parla encara avui amb força i veritat"
-
Cultura i oci
Tots els espectacles per a la primera infància del festival elPetit a Sabadell
-
Cultura i oci
El musical ‘Pinocchio’ finalitza la seva trajectòria amb 11.200 espectadors
-
Cultura i oci
Gara Roda, Rosa Renom i Abel Garriga triomfen als Premis Butaca 2025