ARA A PORTADA
La relació entre el foc i l'humà, una exposició al Museu d'Història
La mostra compta amb un centenar d’elements del fons local

- Lleuger retrocés de les universitats catalanes en un rànquing internacional
Publicat el 15 d’agost de 2023 a les 14:19
El Museu d’Història de Sabadell presenta l’exposició temporal A la vora del foc per posar de manifest, per mitjà d’un centenar d’elements del fons local del museu, la relació entre el foc i l’ésser humà al llarg de la història. Coincidint amb l’inici de la Festa Major, la inauguració de la mostra tindrà lloc el divendres, 1 de setembre, a les 18h, al pati del Museu (c. de Sant Antoni, 13). Aquesta exposició romandrà oberta fins al 28 de gener de 2024.
El coneixement i el domini del foc és unes de les fites més importants en la història de la humanitat i ha acompanyat els humans en totes les vessants de la seva evolució com a éssers socials. Actualment les evidències més antigues de l’ús del foc per part dels humans es remunten a més d’un milió i mig d’anys.
D’entrada va ser un ús oportunista: aprofitaven el foc originat per fenòmens naturals, com els llamps, i el mantenien viu. Més endavant, fa uns cinc-cents mil anys, al Paleolític mitjà, els neandertals ja eren capaços d’encendre’l.
L’eix central d’aquesta exposició, per tant, és el foc com a element que ha acompanyat la humanitat al llarg de tota la seva existència: es tractaran els diferents àmbits en què el foc juga un paper fonamental: cuinar, escalfar-se, socialitzar, la religió, festes populars i també l’aprofitament del seu poder destructiu.
Durant els dies de Festa Major, la mostra tindrà uns horaris d’obertura especials i, a més, estarà acompanyada de visites guiades. La mostra es podrà visitar el dissabte 2 i diumenge 3 de setembre, d’11 a 14 h i de 17 a 21 h, i el dilluns 4 d’11 a 14 h i de 17 a 20 h.
D’altra banda, es faran dues sessions diàries de visites guiades, que tindran lloc el dissabte 2 i diumenge 3, a les 18 i a les 19:30 h, i dilluns 4, a les 17:30 i a les 18:30 h. La participació en les visites es farà per ordre d'arribada.
Notícies recomenades
-
Cultura i oci El Negre de Banyoles recupera el nom i la dignitat
-
Cultura i oci L’home que podia volar i que es va quedar sense ales
-
Cultura i oci Ismael Serrano s’escuda en l'Orquestra Simfònica del Vallès
-
Cultura i oci Pintura sobre cartrons per reclamar el dret a l’habitatge
-
Cultura i oci L’Òpera Catalunya tanca una temporada de rècord i anuncia Wagner per a la següent
-
Cultura i oci Del fons marí, al Passeig: l’ESDi prepara una desfilada molt mediterrània