ARA A PORTADA
Yayoi Kagoshima i Núria Sleiva oferiran 'Serenissima' a Belles Arts
Han triat alguns dels millors adagios de tots els temps, des del barroc fins als nostres dies
- Yayoi Kagoshima i Núria Sleiva oferiran 'Serenissima' a Belles Arts
Publicat el
21 d’octubre de 2024 a
les 18:26
Actualitzat el
23 d’octubre de 2024 a les
18:23
La violinista Yayoi Kagoshima i la pianista Núria Sleiva han triat alguns dels millors adagios de tots els temps, des del barroc fins als nostres dies, per interpretar-los el proper divendres 25 de novembre a les 19.30h a l'Acadèmia de Belles Arts. Aquest nou concert de la temporada de música clàssica de l'entitat aplega "música serena"; per això el nom de Serenissima.
En el concert sonaran melodies com la Simfonia n.5 de Mahler, de Mort a Venècia, o Intermezzo de Cavalleria rusticana, de Pietro Mascagni. També hi haurà música japonesa i obra contemporània del compositor David Llorens.
Des del febrer de 2018, Yayoi i Núria formen part del trio clàssic Avec Plaisir, amb el qual realitzen concerts per difondre tant la música clàssica i tradicional japonesa com per apropar el repertori clàssic i operístic al públic general. Fa gairebé 30 anys que es coneixen
Yayoi Kagoshima, nascuda a Yokohama (Japó), va començar els seus estudis de violí a l’edat de 4 anys. Un cop graduada a la Universitat de Música Kunitachi de Tòquio, es va establir a Barcelona per completar la seva formació a l’Escola Juan Pedro Carrero. Ha treballat amb orquestres com la Simfònica de Sant Cugat i la Simfònica del Vallès. Des del 2021, és coordinadora del Cicle de Música Clàssica de l’Acadèmia de Belles Arts de Sabadell.
Núria Sleiva és titulada Superior pel Conservatori del Liceu de Barcelona. És una apassionada de l’òpera i la dansa que col·labora com a especialista musical en projectes transversals, on destaca el seu criteri format per l’art teatral i els diversos llenguatges escènics. Cap del departament d’estudis musicals i cap d’estudis a l’Escola Superior d’Art Dramàtic Eòlia de Barcelona, compagina l’activitat pedagògica amb l’artística com a directora musical o pianista en diferents espectacles.
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Compte enrere per a l’esclat de Sant Jordi a Sabadell
-
Cultura i oci
Rubén Lardín, escriptor: "París és una ciutat on la cultura està a tot arreu, en tot moment"
-
Cultura i oci
La primavera la cultura esvera: tota la programació de teatre, música i dansa
-
Cultura i oci
Des de Charles Chaplin fins a Assumpta Serna, al Cineclub
-
Cultura i oci
Els 40 anys de la discogràfica Picap, a la televisió
-
Cultura i oci
El mural de Jordi Roca al carrer de la República