ARA A PORTADA
CineClub Sabadell sedueix els joves i frega el miler d'espectadors
La nova programació del trimestre arrencarà amb 'Salve Maria', presentada per Mar Coll
- CineClub Sabadell sedueix els joves i frega el miler d'espectadors
Publicat el 07 de gener de 2025 a les 17:09
Actualitzat el 07 de gener de 2025 a les 17:20
El Cineclub de Sabadell viu dies dolços després d'haver tancat un "trimestre excepcional", segons qualifica l'entitat. Prop d'un miler d'espectadors, entre les 11 sessions dels dijous, amb 84 persones de mitjana a cada projecció, "són unes dades insòlites", destaca el president, Esteve Badia. Però del que està més orgullós és d'haver rejovenit un públic que cada vegada se sent més atret per "una programació de cinema difícil de generalitzar sota una etiqueta, ja que hi conviuen clàssics purs, estrenes internacionals, acció i comèdia...".
Més de 200 persones van veure Blade Runner (1982) en les dues sessions del trimestre passat. Sens dubte ha estat la sessió més popular, però també s'endú una bona valoració el cicle organitzat amb la Fundació Bosch i Cardellach sobre pel·lícules estrenades durant el franquisme, dels anys 40 i 50, que demostren que "entre la incultura i la caspa hi havia bona cultura". Entre altres encerts, en els darreres mesos hi han passat directores de cinema a presentar les seves pel·lícules com Mònica Tort (Un sol radiant) i Liliana Torres (Mamífera).
La nova temporada arrencarà amb una altra convidada de luxe: Mar Coll: el 16 de gener presentarà Salve Maria, nominada a 7 premis Gaudí que, justament, s'entregaran dos dies més tard. La programació també passarà per celebrar el mil·lenari de la fundació d'un dels símbols del país, amb el documental alpinista Montserrat Integral 107. Hi haurà l'estrena a la ciutat d'un thriller internacional marroquí com Les Meutes, premi del jurat al festival de Cannes, i la comèdia àcida romanesa No esperes demasiado del fin del mundo. Esteve Badia destaca el clàssic francès Lola Montès, "una pel·lícula atemporal i captivadora". El Cineclub projectarà altres pel·lícules mítiques, com és El hombre que mató a Liberty Valance, de John Ford, i Recuerda, d'Alfred Hitchcock.
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Sabadell retrà homenatge al filòsof Pere Lluís Font
-
Cultura i oci
La Fundació Òpera a Catalunya rep la Medalla d'Or del Gran Teatre del Liceu
-
Cultura i oci
Xavier Puig: "El Beethoven de 'Missa solemnis' ens parla encara avui amb força i veritat"
-
Cultura i oci
Tots els espectacles per a la primera infància del festival elPetit a Sabadell
-
Cultura i oci
El musical ‘Pinocchio’ finalitza la seva trajectòria amb 11.200 espectadors
-
Cultura i oci
Gara Roda, Rosa Renom i Abel Garriga triomfen als Premis Butaca 2025