ARA A PORTADA
El Museu d'Art de Sabadell cedeix temporalment obres de Fina Miralles a la Casa Àsia
Es tracta de cinc instal·lacions que exploren la relació entre elements naturals i objectes quotidians

- Més d'un miler de participants en el Campionat de Catalunya organitzat per la Penya Arlequinada
Publicat el 25 de febrer de 2025 a les 16:00
Actualitzat el 25 de febrer de 2025 a les 16:22
El Museu d'Art de Sabadell ha concedit en préstec un conjunt d'obres de l'artista sabadellenca Fina Miralles a la Casa Àsia per a la seva participació en l'exposició temporal La Cultura del Paisatge: La muntanya, l'Arbre i el Riu. Derives del paisatge natural i urbà, entre la utopia i la distòpia.
Aquesta exposició tindrà lloc al Palacio Villanueva, situat al Real Jardí Botànic de Madrid, del 8 de març a l'11 de maig. Les obres cedides formen part de la sèrie Translacions, creada per Fina Miralles l'any 1974.
Es tracta de cinc instal·lacions que exploren la relació entre elements naturals i objectes quotidians, descontextualitzant-los per crear nous significats. Les obres seleccionades són:
•Translacions. Llit-arbre, 1974.
• Translacions. Armari-pedres, 1974.
• Translacions. Taula-terra, 1974.
• Translacions. Cadires-herba, 1974.
• Translacions. Escriptori-palla, 1974.
Aquestes obres van ser presentades per primera vegada a la Sala Tres de Sabadell l'any 1974, un espai clau per a les noves tendències artístiques durant la dècada dels setanta. Fina Miralles, nascuda el 1950, és una de les pioneres de l'art conceptual a Catalunya, destacant per les seves accions artístiques en entorns naturals i per la seva capacitat per fusionar elements orgànics i artificials en les seves instal·lacions.
Notícies recomenades
-
Cultura i oci 'Pirates del Carib' estrenarà la temporada del Teatre Sant Vicenç
-
Cultura i oci La temporada de tardor cultural als teatres municipals, en 5 claus
-
Cultura i oci Pere Arquillué, Jaume Madaula i Martita de Graná: tot el que sabem de la temporada cultural de tardor
-
Cultura i oci Un grup de música balcànica amb milions de seguidors aterra a Sabadell
-
Cultura i oci El cervell darrere l’èxit de Dagoll Dagom
-
Cultura i oci Mercè Martínez i Ivan Clemente, a ‘Tots els nens creixen'