[Editorial, 25 de març de 2025]
Aquest març serà un dels més plujosos que es recorden, el que més, si tenim en compte la sèrie històrica de l’estació del Servei Meteorològic de Catalunya (
Meteocat). En els últims 24 dies han caigut
170 litres, tot un rècord si tenim present d’on veníem. Les últimes precipitacions també s’han notat a les reserves actuals de les
conques internes, que ja estan al 55,5%, en espera dels efectes del desgel. Fa unes setmanes amb prou feines superaven el 30%. Catalunya i l’extensa regió metropolitana de Sabadell pot esperar un estiu plàcid i sense grans restriccions. Malgrat l’optimisme que puguin generar les últimes precipitacions, creiem que no és el moment de quedar-se asseguts beneint l’aigua de la pluja.
L’episodi de sequera greu dels últims anys ha tingut impacte en les nostres vides, amb restriccions que han afectat el
nostre consum i també la gestió de l’espai públic de la ciutat, que és de tots. També ha suposat un
desgast per a les empreses, especialment les
indústries, que han fet un esforç encomiable. Ara ve una bona ratxa, però venim d’una de dolenta. No ens podem relaxar.
El pla per fer front a la sequera no es pot aturar. Un dels grans errors de la sequera dels anys 2007 i 2008 va ser fer com si res no hagués passat, sense complir amb les inversions a què s’havien compromès. Hem de saber aprofitar l’embranzida del moment de creixement econòmic per preveure mesures a mitjà i llarg termini.