ARA A PORTADA
-
Les cares que salven vides a Sabadell: sis professionals del SEM amb "molta vocació" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La crònica i les fotos d'un matí d'agost des de l'ambulància: "Sabadell està ben atesa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Irene Casado i Enric Arnella, de l'Astralpool CN Sabadell, plata al Mundial sub-20 Marc Segarra Rodríguez
-
"Carme no renunciem, no tanquem els ulls”

- El temps: dimarts de més sol
Publicat el 24 de març de 2019 a les 10:34
Actualitzat el 24 de març de 2019 a les 17:58
Desenes de persones es reuneixen a la plaça del Doctor Robert de Sabadell per homenatjar la figura política de Carme Forcadell i denunciar, a la vegada, el seu empresonament preventiu. El dia escollit per a dur a terme l’esdeveniment no és pas aleatori. Aquest 23 de març fa exactament un any que Forcadell va ser imputada per un delicte de rebel·lió per validar els resultats del referèndum d’autodeterminació realitzat durant l’1 d’octubre. És per això que, un any després, els ciutadans resten en peu per a recordar l’expresidenta del Parlament, veïna de Sabadell.
L’homenatge el protagonitzen les persones més properes Forcadell com amics, companys de treball o el seu espòs. Tots ells llegeixen a l’escenari cartes dedicades a Forcadell, paraules que, de moment, es conformen quedant-se només a la plaça. “L’empresonament de polítics és contrari a una societat democràtica” expressa una de les amigues de Forcadell sobre l’escenari seguit dels aplaudiments dels assistents que escolten amb emoció les seves paraules.
La música acústica en directe és l’encarregada d’abaixar la tensió i donar pas als testimonis. El marit de Forcadell marca el punt central de l’homenatge llegint una de les seves últimes cartes on fa referència a la lluita feminista i a la manifestació del 8 de març. Lluny de parlar sobre la seva situació, Forcadell recorda a altres dones que, com ella, van ser marginades o empresonades per als seus ideals. Aprofita les últimes línies de la carta per a recordar que “si no liderem junts homes i dones, no podem avançar”.
Després de la pausa musical, la projecció d’un vídeo mostra diferents moments polítics durant la carrera de Forcadell abans del fatídic dia de l’empresonament i que capta l’atenció del públic fins al final. L’homenatge tanca amb crits per a la llibertat de Catalunya seguit del lema reivindicatiu “Carme no renunciem, no tanquem els ulls”.
Notícies recomenades
-
Sabadell Sabadell, entre els municipis avisats per "perill alt d'incendi", emmarcat en el Pla Alfa
-
Sabadell El correbars de la Festa Major de Sabadell d'aquest any ja té temàtica
-
Sabadell FOTOS | Les temperatures han assolit els 38,1 °C aquest cap de setmana a Sabadell
-
Sabadell Sabadell deixa empremta en la primera diada castellera nòrdica a Estocolm
-
Sabadell Com conviuen els sabadellencs amb l’onada de calor extrema?
-
Sabadell Ensurt per un incendi de matolls a Sabadell