ARA A PORTADA
-
-
El CE Sabadell guanya el líder i marxa a l'aturada de Nadal a un punt de la primera posició Marc Segarra Rodríguez
-
Els especialistes que arriben als llocs més inaccessibles: "Per ser GRAE és imprescindible la polivalència" Jan Cañadell Puigmartí
-
Les cares que formen l'equip de rescat especialitzat dels Bombers: "Salvar vides no té preu" Jan Cañadell Puigmartí
-
La Montse i el Pepe de l'Stop, 50 anys sent els reis dels regals i les joguines Marc Béjar Permanyer
Un nou servei alertarà d'episodis meteorològics violents a Sabadell
- Reforç de l’Oficina d’Habitatge per atendre les noves convocatòries d’ajuts al pagament de lloguer
Publicat el 26 de maig de 2020 a les 12:10
Actualitzat el 26 de maig de 2020 a les 12:34
El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) i Protecció Civil han desenvolupat un nou sistema d’avís de temps violent, basat en dades de descàrregues elèctriques. A partir d'aquest dimarts es difondran a molt curt termini avisos per fenòmens meteorològics locals que comportin severitat a Sabadell i arreu del país, com és el cas de pedra de diàmetre de més de 2 cm, esclafits, ratxes de vent de més de 25 m/s associades a tempestes, tornados o mànegues.
Són avisos a molt curt termini, de 30 minuts a 2 hores vista d’horitzó de predicció des de l’hora d’emissió. Aquest nou sistema, desenvolupat a partir de les dades de les descàrregues elèctriques enregistrades amb la xarxa de Detecció de Descàrregues Elèctriques (XDDE), està basat en un estudi adaptat al territori, anomenat Lightning Jump (LJ).
Amb aquesta tècnica, quan es detecta un fort increment en el nombre de llamps en una tempesta, és a dir, un LJ, en gran part dels casos es produeix un fenomen de temps violent. Quan s’enregistri una alerta d'LJ, l’SMC emetrà un avís indicant quines comarques tenen un cert grau de probabilitat de patir temps violent i es definiran dues probabilitats: alta (probabilitat d’ocurrència de més del 70%) i mitjana (probabilitat d’ocurrència d’entre el 30 i el 70%).
Tot i que les zones avisades habitualment seran agrupacions de comarques, el temps violent sovint afectarà només un o alguns municipis amb avís, ja que es tracta de fenòmens meteorològics molt locals.
Aquests avisos, com tots els altres, s’enviaran a Protecció Civil, que serà l’organisme encarregat d’informar els municipis, consells comarcals i grups operatius de seguretat i emergències (telèfon 112, Mossos d’Esquadra, Bombers de la Generalitat, Sistema d’Emergències Mèdiques, Cos d’Agents Rurals), a més del telèfon d’informació 012.
Aquests avisos han d’ajudar el sistema de protecció civil i emergències de Catalunya a coordinar una millor resposta immediata a aquestes situacions severes, per alertar, per exemple, les zones que poden ser afectades, especialment si hi ha activitats a l’aire lliure (festes majors o fires). Aquests avisos també es difondran a través de les xarxes socials i es publicaran al web del Servei Meteorològic de Catalunya.
https://www.diaridesabadell.com/2020/04/10/telegram-diari-sabadell/
Notícies recomenades
-
Sabadell
S'actualitza l’avís per intensitat de pluja: risc moderat al Vallès Occidental fins diumenge
-
Sabadell
El caganer del Llaminer ja viatja arreu del món
-
Sabadell
FOTOS | Els infants de Sabadell se'n van de vacances i el Tió, els patges i Els Pastorets s'apoderen de l'últim dia de classe
-
Sabadell
VÍDEO | Els secrets de l’olor de canyella del Nadal a Sabadell
-
Sabadell
Cap de setmana passat per aigua a Sabadell
-
Sabadell
Com fer un bon pessebre: els consells del mestre pessebrista Adrià Garcia