ARA A PORTADA
La Roda de la Pau bufa 18 espelmes i organitza una lectura per commemorar-ho

- La Roda de la Pau bufa 18 espelmes i organitza una lectura per commemorar-ho
Publicat el 03 de febrer de 2021 a les 10:30
Actualitzat el 03 de febrer de 2021 a les 14:14
Avui, 3 de febrer, la Roda de la Pau fa 18 anys. Per commemorar-ho, demà dijous es commemorarà el seu rebuig als conflictes armats a les 20.45 h a la plaça del Doctor Robert amb una lectura a càrrec de la síndica municipal de greuges, Eva Abellan. Se celebra seguint un acord que s'ha fet amb la Plataforma per les persones refugiades i migrades. "És aquest el col·lectiu que tant pateix la injustícia del nostre món", asseguren des del col·lectiu.
Aquesta trobada va néixer el 2003, quan dos sabadellencs es van presentar a les portes de l'Ajuntament com a mostra de rebuig envers la intenció bèl·lica contra l'Iraq. Aquesta rutina va anar agafant força i molts ciutadans anònims s'adherien al "No a la guerra". Ara per ara, cada dijous al vespre es troben uns concentrants a la plaça del Doctor Robert per recordar el seu compromís amb la pau davant de tots els conflictes armats.
Com cada primer dijous del mes, el manifest recordarà el compromís dels sabadellencs per divulgar i coordinar campanyes a favor de la pau i denunciar les violències. Per celebrar l'aniversari, membres de la Roda han fet una crida als ciutadans a recordar aquest dia i "fer més gran la roda": "És l'anonimat de les persones i la simplicitat del funcionament el que ha permès que la roda sigui de tothom qui la vol fer rodar".
Durant la convocatòria, asseguren des de la Roda de la Pau, se seguiran les mesures de seguretat sanitàries de distància i l'ús obligatori de la mascareta.
Notícies recomenades
-
Sabadell FOTOS | La festa de l'escuma de Sol i Padrís
-
Sabadell Incendi a l'exterior d’un restaurant a Castellarnau
-
Sabadell Més sabadellencs que mai vivint a l'estranger
-
Sabadell La febre de viure a l'estranger, de la mà de quatre sabadellencs: "Tenim mals prejudicis de molts llocs del món"
-
Sabadell Estem a prop de tenir una ciutat de 15 minuts?
-
Sabadell En Comú Podem exigeix a la Generalitat que investigui l’origen dels abocaments al riu Ripoll