ARA A PORTADA
La mascareta passa a ser obligatòria a la platja i a la piscina

- El dijous arriba algun núvol a Sabadell
Publicat el 30 de març de 2021 a les 13:16
Actualitzat el 30 de març de 2021 a les 16:36
El govern espanyol ha endurit la normativa estatal que regula l'ús de la mascareta i ha establert l'obligatorietat de dur-la encara que es mantinguin les distàncies a l'aire lliure, també a platges i piscines.
L'anterior normativa de mínims permetia no portar-la si es podia mantenir la distància de seguretat de més d'un metre i mig. Tanmateix, les autonomies van desenvolupar la norma i a Catalunya ja era obligatori dur mascareta encara que es pogués mantenir la distància. Ara bé, Catalunya va establir com a excepció les platges i piscines. La llei estatal que actualitza els mínims exigits a tot l'Estat no preveu aquestes excepcions i estableix que cal dur-la en totes les circumstàncies.
Les persones de sis anys en endavant queden obligades a l'ús de mascaretes a la via pública, en espais a l'aire lliure i en qualsevol espai tancat d'ús públic o que es trobi obert al públic, tal com apunta una llei publicada aquest dimarts al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
Només permet no portar mascareta en espais públics per motius mèdics o en cas d'exercici individual a l'aire lliure, en supòsits de força major o quan per la naturalesa de les activitats resulti incompatible.
Notícies recomenades
-
Sabadell Malestar per xeringues utilitzades al barri de la Roureda de Sabadell
-
Sabadell Consulta el programa de la Festa Major de Torre-romeu 2025
-
Sabadell Sabadell en Comú Podem demana explicacions sobre la coberta d'amiant de davant del Teresa Claramunt
-
Sabadell Què has de fer si vols obrir un nou local gastronòmic als mòduls de l'Eix Macià?
-
Sabadell Un aparatós xoc d'un cotxe amb la barrera de seguretat deixa una persona ferida a Sabadell
-
Sabadell Diversos actes commemoraran el Dia internacional de la Pau a Sabadell