ARA A PORTADA
La nova il·luminació LED ja s'ha instal·lat en un 85% dels carrers previstos
- Mor un home atropellat per un camió a Sant Quirze
- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el
21 d’octubre de 2021 a
les 17:37
Actualitzat el
21 d’octubre de 2021 a les
17:38
La instal·lació de punts de llum LED ja s'ha fet al 85% dels carrers previstos i el projecte de renovació de l'enllumenat encara la recta final. L'Ajuntament de Sabadell ha donat a conèixer aquesta dada coïncidint amb el Dia Internacional de l'Estavi d'Energia.
El consistori vol afavorir l'estalvi i l'eficiència energètica i promoure energies netes i renovables. Per això invertirà un total d'11,4 milions d'euros per renovar 17.502 punts de llum de la ciutat i instal·lar-hi LEDs. El 90% de punts de llum del municipi (27.119 de 29.991) seran d'aquestes característiques. A hores d'ara aquesta actuació ja s'ha fet en més de 15.000 casos, repartits per més de 720 carrers de tota la ciutat, que han guanyat més potència lumínica en comparació amb les bombetes que es feien servir tradicionalment fins ara.
La previsió municipal és que d'aquesta manera es puguin reduir 1.638 tones de CO2 anuals i comportarà un estalvi de 5,1 milions de kwh/any. Econòmicanent, la previsió és que s'estalviïn més de 926.000 euros cada any. També suposarà un estalvi pel què fa als recanvis, ja que la durada mitjana d'un llum LED és de 10 anys o 40.000 hores i la d'una bombeta de vapor de sodi, d'entre 3,5 i 4 anys. La reposició de l'enllumenat va a càrrec de la unió temporal d'empreses Aluvisa i FCC.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La Clínica Raquel Campos obre portes a Sabadell amb una aposta pionera per la ginecologia regenerativa
-
Sabadell
Joan Carles Torres i Gemma Montero assumeixen la coordinació de Sabadell En Comú Podem amb la mirada posada en el 2027
-
Sabadell
Entitats de la Creu Alta reclamen diàleg al Govern
-
Sabadell
El Paddock incorporarà un gran supermercat a la planta soterrani
-
Sabadell
89 dies fent vida a un pàrquing: “Cobro 1.400 euros i no trobo pis”
-
Sabadell
Més de 4.800 llars sabadellenques van haver de recórrer al bo social de la llum el 2025