
ARA A PORTADA
-
Les cares que salven vides a Sabadell: sis professionals del SEM amb "molta vocació" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La crònica i les fotos d'un matí d'agost des de l'ambulància: "Sabadell està ben atesa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Irene Casado i Enric Arnella, de l'Astralpool CN Sabadell, plata al Mundial sub-20 Marc Segarra Rodríguez
-
ERC reivindica el 25-N amb l’obra ‘Zapatos Rojos’ al Parc de Catalunya
La posada en escena dels republicans simbolitza l’espai que ocuparien les 111 dones a Catalunya que han estat víctimes de feminicidi

- El Sabadell vol fer un pas endavant en el primer terç de lliga
Publicat el 25 de novembre de 2022 a les 18:30
Actualitzat el 27 de novembre de 2022 a les 01:40
El grup municipal d’ERC ha omplert el pont del Parc de Catalunya de Zapatos Rojos, en rèpica a l’obra de l’artista mexicana Elina Chauvet, per commemorar el 25-N. La posada en escena dels republicans simbolitza l’espai que ocuparien les 111 dones a Catalunya que han estat víctimes de feminicidi des que existeixen aquests registres oficials, l’any 2009.
“És l’espai que ocuparien aquestes dones”, exposava ahir la portaveu adjunta d’ERC a l’Ajuntament, Èlia Soriano-Costa, durant l’exposició que va organitzar el grup municipal a Sabadell, en el marc del Dia Internacional Contra la Violència vers les Dones. “Hem de fer visibles les violències i ho fem des del govern català i les administracions on tenim responsabilitats”, deia.
La regidora republicana destacava que el grup nacional ha creat la Secretaria de Feminismes que “han fet visibles” polítiques com ara permisos menstruals, efectes secundaris del medicaments o retribució de les cures, entre d’altres.
[caption id="attachment_240494" align="aligncenter" width="700"]
'Zapatos Rojos', d'ERC Sabadell / VÍCTOR CASTILLO[/caption]
De la seva banda, l’expresidenta del Parlament, Carme Forcadell, també ha reivindicat la importància d’eradicar aquestes violències: “És una xacra social que no aconseguirem eliminar si no anem a totes i la considerem una qüestió d’Estat prioritària”, va expressar ahir la sabadellenca. De fet, segons l’ONU, la principal causa de mortalitat de les dones entre 15 i 44 anys és la violència masclista.

Notícies recomenades
-
Sabadell Sabadell, entre els municipis avisats per "perill alt d'incendi", emmarcat en el Pla Alfa
-
Sabadell El correbars de la Festa Major de Sabadell d'aquest any ja té temàtica
-
Sabadell FOTOS | Les temperatures han assolit els 38,1 °C aquest cap de setmana a Sabadell
-
Sabadell Sabadell deixa empremta en la primera diada castellera nòrdica a Estocolm
-
Sabadell Com conviuen els sabadellencs amb l’onada de calor extrema?
-
Sabadell Ensurt per un incendi de matolls a Sabadell