ARA A PORTADA
-
L'FP mai més serà el pla B: les empreses fan cua pels alumnes de l'institut Castellarnau Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
“He firmat contracte on feia pràctiques”: el testimoni de cinc estudiants del Castellarnau Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
-
Sancions definitives per als dos aficionats del CE Sabadell que van protagonitzar els incidents al Nou Sardenya Redacció
Francesc Duch, defensor del patrimoni de la ciutat i gran col·leccionista

- Autoresponsabilitat ambiental

- Pere Figueras Nart
- Periodista
Publicat el 05 de desembre de 2022 a les 23:58
Actualitzat el 05 de desembre de 2022 a les 17:54
Encara que resideix a Matadepera des de fa temps, el Francesc Duch (1950) és un sabadellenc de soca arrel que ha tingut vinculació a entitats emblemàtiques, com el Banc Sabadell, i també un actiu defensor del patrimoni històric de la ciutat. Un home culte, de paraula precisa i que ara exerceix de jutge de pau.
De petit recorda com voltava entre cadires de boga, persianes, escombres, estris de tota mena i, sobretot, palmons a la botiga dels seus pares, la mítica Cistelleria Duch, que estava al carrer Salut. “El producte estrella eren els palmons. Arribaven bruts d’Elx per Reis i es guardaven en una habitació al pati que anomenaven l’ensofradora. Cremava el sofre per mantenir-los tendres. Ara això seria inviable”, explica.
Ell va tenir clar que no continuaria el negoci. Havia estudiat al Col·legi Cor de Maria i va fer Peritatge Mercantil i professional a l’Escola de Comerç. Amb 14 anys ja estava treballant al Banc de Sabadell de grum. Seria l’inici d’una trajectòria de més de 40 anys. “Amb 17 ja estava al Departament d’Internacional i vaig acabar sent el director. Va ser una època positiva, però diferent de l’actual. S’ha perdut el vincle amb la gent”, reconeix.
El Francesc volia obrir una nova etapa a la seva vida. Diferent. I va presentar la seva candidatura a jutge de pau a l’Ajuntament de Matadepera, un càrrec que s’escull cada quatre anys. Ja en porta 15 i suma més de 200 casaments. Sens dubte, el més mediàtic el de l’exjugador i entrenador del FC Barcelona i ara al Manchester City, Pep Guardiola, i Cristina Serra. “Va sorgir a través de la meva amistat amb el seu representant, Josep Maria Orobitg, des de l’època d’estudiants. Vam fer un grup excepcional d’amics”.
Notícies recomenades
-
Sabadell Reunió Generalitat-Ajuntament per abordar la futura Escola d'Infermeria: "El de l'Artèxtil és un projecte que estem avaluant"
-
Sabadell La 25a edició de la Festa BBVA de la Primavera arriba aquest diumenge
-
Sabadell Llum verda a la reobertura del centre comercial Via Sabadell menys l'edifici on va haver-hi l'esfondrament
-
Sabadell El preu dels serveis funeraris s’apuja un 3%
-
Sabadell Els comuns volen una aposta pels Habitatges de Protecció Oficial
-
Sabadell Incidència en el subministrament d'aigua a Sabadell