ARA A PORTADA
-
-
Publicades les notes de tall 2025 per a la universitat: quines són les més altes? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Núria Aymerich, nova responsable del Comissionat Especial per a la Competitivitat Industrial i de la Pime Redacció
-
Reunions i "interès", però "sense diners" per posar llum al refugi del Pau Vila Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
El bloc ocupat Guillem Agulló, a l'espera de judici: "No sabem on anirem després" Aleix Pujadas Carreras
Francesc Duch, defensor del patrimoni de la ciutat i gran col·leccionista

- Autoresponsabilitat ambiental

- Pere Figueras Nart
- Periodista
Publicat el 05 de desembre de 2022 a les 23:58
Actualitzat el 05 de desembre de 2022 a les 17:54
Encara que resideix a Matadepera des de fa temps, el Francesc Duch (1950) és un sabadellenc de soca arrel que ha tingut vinculació a entitats emblemàtiques, com el Banc Sabadell, i també un actiu defensor del patrimoni històric de la ciutat. Un home culte, de paraula precisa i que ara exerceix de jutge de pau.
De petit recorda com voltava entre cadires de boga, persianes, escombres, estris de tota mena i, sobretot, palmons a la botiga dels seus pares, la mítica Cistelleria Duch, que estava al carrer Salut. “El producte estrella eren els palmons. Arribaven bruts d’Elx per Reis i es guardaven en una habitació al pati que anomenaven l’ensofradora. Cremava el sofre per mantenir-los tendres. Ara això seria inviable”, explica.
Ell va tenir clar que no continuaria el negoci. Havia estudiat al Col·legi Cor de Maria i va fer Peritatge Mercantil i professional a l’Escola de Comerç. Amb 14 anys ja estava treballant al Banc de Sabadell de grum. Seria l’inici d’una trajectòria de més de 40 anys. “Amb 17 ja estava al Departament d’Internacional i vaig acabar sent el director. Va ser una època positiva, però diferent de l’actual. S’ha perdut el vincle amb la gent”, reconeix.
El Francesc volia obrir una nova etapa a la seva vida. Diferent. I va presentar la seva candidatura a jutge de pau a l’Ajuntament de Matadepera, un càrrec que s’escull cada quatre anys. Ja en porta 15 i suma més de 200 casaments. Sens dubte, el més mediàtic el de l’exjugador i entrenador del FC Barcelona i ara al Manchester City, Pep Guardiola, i Cristina Serra. “Va sorgir a través de la meva amistat amb el seu representant, Josep Maria Orobitg, des de l’època d’estudiants. Vam fer un grup excepcional d’amics”.
Notícies recomenades
-
Sabadell Atropellen una dona a la carretera de Barcelona
-
Sabadell Una vida de rebel·lia i de militància pel socialisme: Celestino Sánchez Ramos
-
Sabadell La desescalada digital a l'educació, vista amb bons ulls: “El sistema ha volgut imitar la societat sense estar preparat”
-
Sabadell “Em sento escoltada... i ara tinc ganes de viure!”
-
Sabadell La primera residència pública de Sabadell serà llar per a cent persones
-
Sabadell Milloren el Portal Sud per evitar que s'hi acumuli aigua en dies de fortes pluges