ARA A PORTADA
Consulta el programa de la festa major de Ca n'Oriac del 2023
El plat fort de la festa major del barri és la revetlla popular, una activitat que es manté des de la primera festa, el 1979
- Pol Cruells: "Els Amics de les Arts són els millors anys de la meva carrera als escenaris"
Publicat el
07 de juny de 2023 a
les 12:49
Actualitzat el
08 de juny de 2023 a les
13:05
La revetlla popular va ser una de les primeres activitats que organitzaven els veïns de Ca n’Oriac del 1979 per a inaugurar la que seria la primera festa del barri. I es consolida any rere any com l’activitat estrella del programa. “S’omple l’avinguda de Matadepera de gent, sempre ha estat l’activitat amb més èxit de totes”, apunta l’Antonio Fernández, veí que va organitzar la primera festa popular del barri. Fins aleshores, l’agrupació de veïns estava molt capficada en reclamar els bàsics per al veïnat: aigua, llum i pavimentació dels carrers per no trepitjar fang.
Però la iniciativa d’alguns nouvinguts al nord de Sabadell van posar el focus també en la importància de la cultura i teixir llaços entre els veïns. “Vam haver de convèncer la resta d’agrupació de veïns perquè s’impliquessin amb aquesta proposta”, recorda. L’Antonio és l’únic veí que està viu del grup que va organitzar la primera festivitat, i recorda com ha canviat el barri i les seves festes. “Abans, havíem de demanar diners als firaires, era diferent”, exposa. Però sosté que els hi deixaven “molts més diners dels que tenim ara”. Uns 4 o 5 milions de pessetes (entre 24.000 i 30.000 euros).
Des dels seus inicis, aquesta festa ha captat molts veïns del nord de Sabadell, però ara sedueix sabadellencs de tots els barris i també veïns d’altres municipis. “Aquesta festa és molt popular i reconeguda, ve gent de Castellar, Matadepera, Terrassa...” sosté la Palmira Gabernet, secretària de l’associació veïnal.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La Clínica Raquel Campos obre portes a Sabadell amb una aposta pionera per la ginecologia regenerativa
-
Sabadell
Joan Carles Torres i Gemma Montero assumeixen la coordinació de Sabadell En Comú Podem amb la mirada posada en el 2027
-
Sabadell
Entitats de la Creu Alta reclamen diàleg al Govern
-
Sabadell
89 dies fent vida a un pàrquing: “Cobro 1.400 euros i no trobo pis”
-
Sabadell
Més de 4.800 llars sabadellenques van haver de recórrer al bo social de la llum el 2025
-
Sabadell
Les fórmules dels estudiants de Sabadell per aprendre's el temari i "no morir" en època d'exàmens: "Gravo un àudio i el vaig escoltant"