ARA A PORTADA
Marta Farrés, escollida per ser diputada provincial de Barcelona
El ple de constitució de la Diputació de Barcelona serà aquest pròxim 13 de juliol

- Triple intervenció antidroga: un detingut i diversos identificats a Sabadell
Publicat el 10 de juliol de 2023 a les 12:10
Actualitzat el 10 de juliol de 2023 a les 17:41
El ple de constitució de la Diputació de Barcelona serà aquest pròxim 13 de juliol. Entre els diputats provincials del pròxim mandat hi haurà l'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, que serà una de les quatre representants del partit judicial de Sabadell. Els altres tres seran Eva Menor, alcaldessa de Badia (PSC), Javier Silva, alcalde de Polinyà (PSC) i Eva Soler, de Palau-Solità i Plegamans (ERC).
Durant la jornada d'aquest pròxim dijous prendran possessió els 51 diputats de la província de Barcelona i s'escollirà el nou president o presidenta de l'ens supramunicipal. PSC i comuns van tancar la setmana passada un acord per governar l'ens supramunicipal, en un pacte que es queda a 4 diputats de la majoria absoluta. Els 4 membres del PP i la posició de dos independents de Junts poden decantar la balança.
Segons els resultats de les eleccions del 28-M, la nova composició del Ple és la següent: PSC-CP 17 diputats; JUNTS 12; ERC-AM 11; ECG (En Comú Guanyem) 5; PP 4; VOX 1 i TxT (Tot per Terrassa) 1. Els 17 diputats del PSC i els 5 dels comuns sumen 22, per tant, es queden a 4 de la majoria absoluta que està fixada en 26.
Notícies recomenades
-
Sabadell Ferit un conductor de 32 anys en una topada entre dos vehicles
-
Sabadell Històries de policies herois que obtenen medalla
-
Sabadell L'antiga caserna de la Guàrdia Civil: anys de polèmiques i reivindicacions
-
Sabadell Veïns de Can Puiggener, farts dels sorolls nocturns: "És impossible dormir!"
-
Sabadell Josep Maria Tost: "S'ha acabat passar-se la pilota amb els residus"
-
Sabadell ERC apunta al PSC i al PSOE com a responsables del fiasco amb la Caserna