ARA A PORTADA
Inquietud pel retorn de l'estafa dels matalassos a Sabadell: "He estat a punt de caure-hi"
Fonts dels Mossos demanen estar alerta, sobretot per part del col·lectiu de gent gran
- El Dr. Manel Cervantes penja la bata blanca: "No m'havia jubilat mai i no sé gaire com funciona"
Publicat el
01 de març de 2024 a
les 13:08
Actualitzat el
03 de març de 2024 a les
21:10
L'estafa dels matalassos continua activa i, en els últims dies, les trucades s'han intensificat novament a Sabadell i en altres municipis de l'entorn vallesà, segons denuncien alguns afectats. "Em van trucar per dir-me que calia fer una revisió del matalàs i desinfectar-lo, per un protocol que ara afecta aquests productes d'higiene. Em van demanar les dades per venir a casa", explica la Roser sobre la trucada rebuda. En la conversa, es van presentar com la comercialitzadora del seu matalàs.
Tot i que en un primer moment va caure al parany, ràpidament va reaccionar trucant a l'empresa on l'havia comprat [matalasseria Garriga], on van advertir-li que era un frau. "Em van dir que no hi ha cap risc amb els matalassos que obligui a un manteniment extra", precisa. En qualsevol cas, aquesta actuació seria responsabilitat de l'empresa venedora, acreditada com a companyia de confiança. La trucada rebuda havia estat al telèfon fix, segurament, perquè hi ha més dificultats per identificar el número i que quedi gravat. "L'utilitzem molt poc i gairebé ningú ens truca al telèfon de casa. Per això ens va estranyar", diu.
"Tenim més de 70 anys i suposo que som un col·lectiu que està en la diana", analitza la Roser, que va decidir compartir l'experiència per grups de whatsapp. Les respostes dels contactes al xat van confirmar que l'activitat fraudulenta s'ha incrementat recentment. "Molts em van dir que també els havien trucat últimament", detalla.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La Clínica Raquel Campos obre portes a Sabadell amb una aposta pionera per la ginecologia regenerativa
-
Sabadell
Joan Carles Torres i Gemma Montero assumeixen la coordinació de Sabadell En Comú Podem amb la mirada posada en el 2027
-
Sabadell
Entitats de la Creu Alta reclamen diàleg al Govern
-
Sabadell
89 dies fent vida a un pàrquing: “Cobro 1.400 euros i no trobo pis”
-
Sabadell
Més de 4.800 llars sabadellenques van haver de recórrer al bo social de la llum el 2025
-
Sabadell
Les fórmules dels estudiants de Sabadell per aprendre's el temari i "no morir" en època d'exàmens: "Gravo un àudio i el vaig escoltant"