Comencen les obres de construcció d'un nou edifici al Passeig

Es preveu replicar la façana centenària que hi havia anteriorment i l'immoble guanyarà una tercera planta

Publicat el 23 de setembre de 2024 a les 18:24
Actualitzat el 26 de setembre de 2024 a les 17:00

L’inici de la setmana ha anat acompanyat de l’arrencada de les obres de construcció d’un nou edifici plurifamiliar a la cantonada del passeig de la Plaça Major, 15-19 amb la travessia de l’Església. S'hi farà un bloc de tres pisos i un local en planta baixa.

[caption id="attachment_315714" align="aligncenter" width="1000"] Inici d'obres al solar del Passeig cantonada travessia de l'Església / DAVID CHAO[/caption]

Es tracta d’un solar que estava tancat des que fa pràcticament quatre anys es va enderrocar, a finals d’octubre del 2020, l’edifici que hi havia. I és una cantonada històricament reconeguda, on hi havia un edifici d’estil modernista tradicional del 1884 construït per l’enginyer industrial Narcís Nonell amb l’arquitecte sabadellenc Josep Renom i Melcior Viñals. L’immoble centenari tenia un cert grau de protecció, tot i que pel seu estat es va acabar enderrocant.

Ara, l'arquitecte Fermín Aparicio lidera la nova obra, que replicarà la façana de l'edifici original i recuperarà les baranes dels balcons, de ferro forjat, que s'han conservat. L'immoble guanyarà una planta per aprofitar l'edificabilitat permesa, però el tercer pis tindrà la façana de vidre "per no interferir amb l'original", tal com explica Aparicio al D.S. També es recuperaran algunes peces de la façana com ventilacions; en canvi, la cornisa serà nova perquè no es va poder conservar. De totes formes, "hi ha molts elements guardats" que es reposaran, segons l'arquitecte. [caption id="attachment_316099" align="aligncenter" width="1000"] Imatge virtual de com es preveu que sigui la façana / CEDIDA[/caption] Els primers treballs que s'estan fent al solar són els de les excavacions per comprovar si hi ha restes arqueològiques. La previsió és que les obres de construcció del nou edifici durin uns 15 mesos i, per tant, estigui enllestit a principis de 2026.