ARA A PORTADA
Per què no es va veure el 'cometa del segle' des de Sabadell?

- Per què no es va veure el 'cometa del segle' des de Sabadell?

- Marc Segarra Rodríguez
- Cap d'Esports
Publicat el 13 d’octubre de 2024 a les 10:11
Actualitzat el 14 d’octubre de 2024 a les 09:22
Dissabte era un dia assenyalat en vermell en el calendari de tots els amants de l'astronomia. El cometa C/2023 A3, popularment anomenat com 'el cometa del segle', havia de ser visible a simple vista des d'aquest dissabte dia 12, a partir del vespre, quan es pon el sol a l'oest. Molts dels que van preparar alguna manera especial de presenciar el fenomen es van endur una autèntica decepció.
En diversos punts de Catalunya, el cometa es va poder visualitzar amb major o menys claredat, però es va veure. Aleshores, per què a Sabadell i a la major part del Vallès no va ser visible? El motiu és molt més simple del que sembla. La meteorologia no va acompanyar i els núvols van tapar el cel, i, per tant, també el cometa.
No obstant això, el pas del cometa C/2023 A3 s'allargarà en el temps. Tots els que no poguessin presenciar el fenomen la passada nit tindran una nova oportunitat els pròxims dies. La manera de veure'l, molt senzilla, trobar un lloc on es vegi bé l’horitzó oest, on no hi hagi muntanyes ni edificis, cap al vespre, quan es pon el sol. El cap de setmana vinent, amb la nit més fosca encara serà més fàcil presenciar el fenomen malgrat que el cometa ja s'hagi allunyat una mica.
Notícies recomenades
-
Sabadell Incendi a l'exterior d’un restaurant a Castellarnau
-
Sabadell En Comú Podem exigeix a la Generalitat que investigui l’origen dels abocaments al riu Ripoll
-
Sabadell Consulta el programa complet de la Festa Major de la Creu Alta
-
Sabadell Alguns carrers de Gràcia de Sabadell, sense enllumenat públic
-
Sabadell Helicòpters, avions i drons per combatre els incendis de tot el país des de Sabadell
-
Sabadell Els veïns del carrer de Prullans ja tenen data per al retorn a casa