ERC exigeix dignificar d’urgència l’entorn de la carretera de Caldes: "És vergonyós"

El grup municipal presentarà una moció en el ple de dilluns

  • Castellar es consolida com un dels municipis amb menys delictes a Catalunya
Publicat el 21 de març de 2025 a les 13:27
Actualitzat el 21 de març de 2025 a les 14:23
El grup municipal d’ERC Sabadell proposa que el consistori actuï en el pròxim any per dignificar l’entorn de la carretera de Caldes al seu pas per tres veïnats del riu Ripoll: el Molí d’en Torrella, les cases d’en Sangés i el raval d’Amàlia. La bateria de mesures proposades pels republicans busquen millorar l’accessibilitat, la seguretat i la comunicació amb transport públic de l’àrea. Punts que es debatran dilluns en una moció al ple ordinari de març. El text contempla la possibilitat que l’Ajuntament hi treballi mitjançant una autorització o encàrrec de gestió al Departament de Territori de la Generalitat. Esquerra Republicana ha fet pública la "situació de deixadesa" i les actuacions d’urgència proposades amb un vídeo publicat a les xarxes socials. El document audiovisual inclou el testimoni d’Armando Manzanera, un veí que es desplaça amb cadira de rodes.
La moció dels republicans proposa renovar del tot la vorera de davant dels habitatges del Molí d’En Torrella amb façana a la carretera, que es converteixin en camins d’obra els corriols que ara uneixen la vorera del pont de la Salut amb l’acabament de la vorera pavimentada, i fer d’obra el camí de grava actual que enllaça les naus industrials amb el carrer de Ca la Daniela. Entre altres accions, reclamen instal·lar un semàfor de limitació de velocitat al pas de vianants que travessa la carretera a l’altura de la cruïlla amb el camí del Molí d’en Torrella. La formació vol instar el Govern local a estudiar la millora dels dos altres carrers del veïnat i a proposar una solució calendaritzada els pròxims dotze mesos. Alhora, demanen restablir una parada de la TUS al veïnat del Molí d’en Torrella –i, també, al raval d’Amàlia– i incloure-les a les línies que hi passin.

"No pot ser!"

En aquest sentit, el principal grup de l'oposició vol que el govern municipal presenti a la Comissió Informativa d’Urbanisme de l’Ajuntament de Sabadell "informes bimensuals sobre la marxa, el desenvolupament i l’execució d’aquest pla d’actuacions d’urgència". "Coneixem i lamentem la situació que els veïns del Molí d’en Torrella i dels veïnats propers han de patir cada dia. L’estat de les voreres, la mala comunicació i altres mancances evidents dibuixen un panorama vergonyós per a la nostra ciutat. Volem que l’Ajuntament, que en té la responsabilitat i les competències, hi posi una solució ràpida, sense excuses ni eufemismes", remarca el portaveu del grup municipal, Gabriel Fernàndez. "No pot ser, aquest forat enorme on hi hauria d’haver vorera; no pot ser que alguns veïns no puguin ni tan sols accedir al pont de la Salut perquè falten 20 metres de camí accessible; no pot ser que les persones amb mobilitat reduïda no puguin transitar-hi amb seguretat: són veïns com la resta, paguen impostos i mereixen viure en les mateixes condicions de dignitat", sentencia sobre la voluntat de dignificar l'entorn. En els últims dies, des de l'Ajuntament han recordat diverses actuacions pendents en el territori per pal·liar els embussos diaris en vies d'entrada a Sabadell. Un dels focus es posa precisament a la carretera de Caldes. https://www.diaridesabadell.com/2025/03/19/mobilitat-carreteres-millores-sabadell-vies-transit/