El teu defensor
El D.S. està compromès amb tu. En moments d’incertesa, el periodisme és més necessari que mai. Per aquest motiu, hem engegat aquesta nova secció, pensada per i per a vosaltres. Podeu fer-nos arribar els vostres dubtes, suggeriments o reclamacions. Volem conèixer el teu cas i buscar-hi una solució plegats. Cada dissabte, rebrem les vostres històries. Tu ho expliques, el D.S. respon. Ens pots contactar per correu electrònic a mordonez@diaridesabadell.com
L’encreuament entre els carrers Escola Pia i Jovellanos s’ha convertit en una reivindicació per a diferents veïns del Centre, que sostenen que implica un risc per al trànsit. L’Isidre, lector del Diari i veí que hi viu a tocar, denuncia que “hi ha hagut diverses patacades” i que el risc és evident: “L’11 d’abril mateix, un cotxe va xocar amb un autobús”. Segons explica, els problemes s’agreugen per la configuració de l’aparcament.
“Els cotxes aparquen malament i envaeixen la vorera, perquè no hi ha franges clares”, lamenta. Per això, els veïns demanen mesures com la col·locació de pilones al darrer tram del carrer per evitar maniobres perilloses i també per protegir els vianants.
També reclamen que l’Ajuntament estudiï alguna solució per reduir la sinistralitat: “És un encreuament perillós i ho hem fet saber a l’Ajuntament a través d’una instància, però no rebem cap resposta”, denuncia Isidre. Veïns assenyalen la manca de resposta institucional.
L'Ajuntament estudia actuacions
L’Ajuntament ha confirmat que està estudiant possibles actuacions per millorar la seguretat viària a l’encreuament dels carrers Escola Pia i Jovellanos, al centre de la ciutat, segons la informació que han facilitat fonts municipals a El teu defensor. Fonts municipals apunten que la situació actual es veu condicionada per la presència d’una obra de rehabilitació d’habitatge a la cantonada, fet que pot dificultar la visibilitat i la circulació habitual.
“S’estan estudiant possibles solucions per millorar la seguretat a l’encreuament, atesa la presència d’aquesta obra”, afirmen. L’objectiu de l’Ajuntament és doble: reduir el risc d’accidents i garantir la seguretat dels vianants. En aquest sentit, el consistori recorda que actualment la cruïlla ja disposa de senyalització viària que regula les prioritats. “El carrer d’Escola Pia està senyalitzat amb un STOP i els conductors han de cedir el pas als vehicles de Jovellanos”, diuen.
Des del Diari us volem recordar que podeu contactar amb el síndic municipal de greuges, Josep Escartín, que pot intervenir en àmbits on l’administració municipal hagi pogut produir una vulneració. L’oficina està situada al Casal Pere Quart i també es pot contactar al 937 26 42 11.