El temporal de vent ha provocat durant tot el dimecres diferents incidències a Sabadell i al conjunt del Vallès Occidental, una de les comarques on més s'està notant l'episodi meteorològic advers que s'allargarà aquest dijous. A la ciutat i la rodalia, les ratxes han fregat els 70 km/h, segons dades de les estacions automàtiques del Meteocat. Això ha provocat la caiguda d'algun arbre, branques, elements de diversos edificis i altres desperfectes en la via pública, com la presència de materials de suro d'una obra. Afortunadament, sense causar ferits, més enllà dels danys materials. A tot Catalunya, el 112 ha rebut una sumava prop d'un miler de trucades procedents de centenars d'expedients.
📊 El #CAT112 ha rebut fins a les 16 h un total de 829 trucades pel vent.
— 112 (@112) February 11, 2026
Per comarques: Barcelonès 265, Vallès Occidental 143, Baix Camp 67, Vallès Oriental 67, Tarragonès 66.
Per nunicipis: Barcelona 227, Terrassa 46, Tarragona 41, Castellar del Vallès 32 .#VENTCAT pic.twitter.com/zbAWKGmEgC
Des de primera hora, el telèfon d'emergències ha rebut més d'una desena d'avisos per afectacions a Sabadell, que esquitxaven diferents indrets. Al carrer de l'Himàlaia, per exemple, ha caigut una coberta d'un celobert. Al de Lusitània ha caigut un tendal i a la plaça dels Llorers els veïns han advertit d'una branca que s'havia precipitat. En altres punts, els contenidors s'havien mogut pel vent, dificultant el trànsit. Una de les sortides més rellevants ha estat a l'avinguda de Matadepera, on ha caigut un arbre. Al carrer de Sol i Padrís, els residents han alertat pel risc de caiguda d'un altre exemplar, un fet que ha mobilitzat una dotació per evitar el desenllaç. A la tarda, s'han reproduït les incidències. A Ausiàs March, per exemple, els bombers han hagut de retirar un element d'una obra per risc de caiguda.

- Les tanques eviten que es mogui un material que havia volat en una obra al carrer de l'Himàlaia
- Juanma Peláez

- Bombers actuen per les ventades a Sabadell
- Juanma Peláez
Les comarques amb més trucades als Bombers han estat el Barcelonès i el Vallès Occidental, a més de l'Oriental. A la comarca, s'han registrat 91,8 km/h a Terrassa, segons el Meteocat. Xifres que es repetien en altres punts. La xarxa viària s'ha vist afectada per les inclemències, especialment durant el matí. A la carretera fins a Castellar, fonts del cos constaten la presència d'almenys dos arbres caiguts a la C-1415a. També a la B-124, i ja en terme municipal de Castellar en direcció a Sant Llorenç Savall, ha caigut algun altre exemplar que provocava problemes circulatoris en algunes de les vies més concorregudes. Més enllà de les incidències viàries, els efectius també s'han desplegat pel risc de caiguda de sostres i fanals a la via pública.

- Arbre caigut a la carretera entre Castellar i Terrassa
- Cedida
Per tot plegat, Protecció Civil té activada l'alerta del pla Ventcat. Els Ajuntaments també han fet una crida a la prudència i precaució davant d'un nou episodi que sacseja casa nostra. L'avís per fort vent s'estén durant tota la jornada d'aquest dimecres i continuarà al llarg de dijous, on fins i tot podria aguditzar-se. De fet, el Servei Meteorològic de Catalunya situa bona part de Catalunya en alerta màxima per vent aquest dijous. En concret, ha emès un avís de perill vermell sis de sis en una vintena de comarques. L’avís és entre les 7 del matí d’aquest dimecres i la 1 de la matinada de divendres, però la franja de màxim perill se situa entre la mitjanit i el migdia de dijous. Es poden registrar ratxes que superin els 30 metres per segon.
La directora del Servei Meteorològic de Catalunya, Sarai Sarroca, ha demanat màxima precaució per un episodi de vent força generalitzat que s’intensificarà dijous. El Meteocat està atent a les pròximes actualitzacions dels models meteorològics per definir la situació de dissabte, que també pot ser complicada. Atesa la complicació prevista, el Govern català ha decidit suspendre tota l'activitat a escols i equipaments esportius durant aquest dijous. La recomanació és fer teletreball i només moure's de casa en cas de ser estrictament necessari.