ARA A PORTADA
El confinament baixa els nivells de diòxid de nitrogen al Vallès a més de la meitat
- Prohibit sortir de Sabadell aquest cap de setmana
Publicat el
21 de maig de 2020 a
les 16:49
Actualitzat el
22 de maig de 2020 a les
09:39
La reducció de la mobilitat durant el període de confinament de la pandèmia de la Covid-19 ha suposat un impacte positiu en la millora de la qualitat de l’aire. La caiguda dràstica de la mobilitat durant la primera fase del confinament ha portat a una reducció generalitzada del trànsit, principal font d’emissió de contaminants a l’atmosfera.
Els nivells diaris de diòxid de nitrogen (NO2) al Vallès Occidental s’han reduït de mitjana a més de la meitat, en un 57%, entre el 14 de març i el 26 d’abril. Les dades de mobilitat analitzades també apunten que durant la primera fase de confinament entre el 85 i el 95% de la població va romandre a la seva àrea de residència.
L’Observatori Comarcal del Consell Comarcal ha publicat avui un informe sobre l’impacte de la Covid-19 en la mobilitat durant l’estat d’alarma i la seva repercussió en la millora de la qualitat de l’aire. Les dades indiquen una reducció a totes les estacions dels nivells de NO2, en especial a partir del dia 16. L’informe de l’Observatori permet consultar les dades de diferents estacions.
Escull Nació com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Vallès
Adeu a l'estimat “Pepet de ca les Burres”
-
Vallès
Objectiu: energies renovables al cent per cent del sostre dels equipaments municipals
-
Vallès
Gairebé 400 quilos de residus recollits en un dia als entorns de Castellar
-
Vallès
Primers moviments pel nou CAP de Cerdanyola
-
Vallès
Suu desembarca amb 'A solas' al TMC
-
Vallès
Un cotxe acaba a les vies de tren i obliga a tallar la circulació als FGC