ARA A PORTADA
-
FOTOS | Els carrers de Sabadell s'omplen de màgia per rebre els Reis d'Orient Jan Cañadell Puigmartí
-
FOTOS | Centenars de persones donen la benvinguda als Reis d'Orient a la cavalcada de Els Merinals Jan Cañadell Puigmartí
-
Els preus que s'apujaran i abaixaran més el 2026 a Sabadell: el transport públic s’encareix, però TUS manté les bonificacions Marta Ordóñez
-
-
Montcada reclama compensacions per les "servituds" que presta a Barcelona
L'Ajuntament traslladarà als governs català i espanyol la petició d'una llei sectorial per reconèixer la particularitat
- David Domínguez, el gran protagonista en la doble cita de la Unió Ciclista Sabadell
Publicat el 13 de març de 2023 a les 17:36
L'Ajuntament de Montcada i Reixac (Vallès Occidental) reclama un tractament singular per l'alt volum de serveis i infraestructures que ostenta i que beneficien Barcelona i l'àrea metropolitana. La petició parteix d'un informe que ha elaborat l'agència de desenvolupament urbà Barcelona Regional, on hi destaca la pressió que suposa tenir quilòmetres de vies i carreteres, així com infraestructures com l'Ecoparc. "Portem molts anys pagant una servitud altíssima, amb una sobrecàrrega d'infraestructures que tenen un gran impacte en la ciutat", assenyala l'alcaldessa, Laura Campos. Per aquest motiu, reclamarà als governs català i espanyol la creació d'una llei que reconegui la particularitat del municipi i que establir compensacions, entre elles de caràcter fiscal.
En un acte a la Casa de les Aigües, Campos ha presentat la proposta sota el lema 'Montcada i Reixac diu prou', un clam, assegura, per reivindicar el que li és propi a un municipi creuat per diverses línies de tren, amb cinc estacions, així com carreteres i autopistes que fan que creuar-la sigui una autèntica gimcana. Com a mostra, la ciutat té gairebé 30 quilòmetres d'infraestructures, i suporta el pas de 510 trens i 260.000 vehicles diaris.
Notícies recomenades
-
Vallès
Detingut un home per sis robatoris amb força a l'interior de domicilis de diversos municipis del Vallès
-
Vallès
Un jove amb arrels a Sant Cugat del Vallès, entre les víctimes del tràgic incendi de Cap d’Any a Suïssa
-
Vallès Desenes de veïns desallotjats per un incendi a l'interior d'un pàrquing de Sant Llorenç Savall
-
Vallès
Mor l'acompanyant d'una motocicleta en un accident a l'AP-7 a Castellbisbal
-
Vallès
El Vallès Occidental, la comarca amb més morts a les carreteres catalanes el 2025
-
Vallès
Reforcen la presència policial a l’AP-7 contra els robatoris