ARA A PORTADA
L'EMA designa el cannabidiol com a medicament orfe per tractar la síndrome de Leigh
Vallès
Investigadors de la UAB han aconseguit que l'Agència Europea del Medicament ho consideri
- L'EMA designa el cannabidiol com a medicament orfe per tractar la síndrome de Leigh
Publicat el
14 de setembre de 2023 a
les 16:04
Investigadors del grup de recerca en Neuropatologia Mitocondrial de l’Institut de Neurociències (INc-UAB) han aconseguit que l'Agència Europea del Medicament (EMA) hagi designat el cannabidiol com a medicament orfe per tractar la síndrome de Leigh. El col·lectiu, format per Emma Puighermanal, Albert Quintana i Elisenda Sanz, va presentar una sol·licitud per avaluar la utilització d'aquesta substància química derivada de la planta del cànnabis en la malaltia mitocondrial minoritària, i que afecta els menors d'edat. Ara aquesta petició ha estat acceptada, un cop ha quedat demostrat un conjunt d'efectes beneficiosos en el pacient.
Les malalties minoritàries són aquelles que tenen una incidència igual o inferior a 5 casos per cada 10.000 persones, tan poc freqüents que, malgrat la gravetat, sovint no reben atenció per part de la indústria farmacèutica, segons detallen els investigadors en un comunicat. Per facilitar el desenvolupament i l'autorització de fàrmacs per a malalties minoritàries, les agències reguladores poden atorgar a certs fàrmacs la distinció de medicaments orfes, que es beneficien de diversos incentius.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Vallès
Barberà i Polinyà suspenen el final de les seves festes majors per l'incendi que afecta el Vallès
-
Vallès
Els Bombers no poden protegir la urbanització del Farell, a Sentmenat, però concentraran les persones en lloc segur
-
Vallès
Organitzar un viatge a Mart, crear un partit polític o convertir-se en forense: "He descobert un món nou"
-
Vallès
La Generalitat obre la porta al retorn dels peatges a algunes carreteres del Vallès
-
Vallès
Omar Cazorla, expert en amiant: "Continuem sense atribuir el risc que realment té, especialment, en llocs com les escoles"
-
Vallès
El Govern català contempla perllongar l'R1 fins a Cerdanyola Universitat