ARA A PORTADA
-
Dues veïnes de Sabadell denuncien la Sareb: "Ens reclamen tres milions d'euros i em puc quedar sense pis" Marta Ordóñez
-
"No cliquis, no descarreguis, no truquis": què cal fer davant d'una ciberestafa, segons els Mossos? Jan Cañadell Puigmartí
-
-
-
Una mobilitat sostenible, però mantenint el pes de la indústria automobilística: "No per 'salvar' unes coses en 'matem' d’altres. Aquest és el gran repte" Manel Camps
Detinguts per contraban de productes químics prohibits
La Policia Nacional ha intervingut un contenidor amb 13.000 quilos de gèneres al Port de Barcelona que tenia Rússia com a destí
- Mor Francesc Grimalt, dermatòleg sabadellenc referent a tot el món
Publicat el
15 d’octubre de 2024 a
les 16:02
La Policia Nacional ha intervingut 13.000 quilos de productes químics en un contenidor localitzat al recinte de duanes del Port de Barcelona amb destí a Rússia. En l'operació, feta conjuntament amb Vigilància Duanera de l'Agència Tributària, s'han detingut quatre persones com a presumptes responsables d'un delicte continuat de contraban de gèneres prohibits.
Les detencions s'han fet a Cerdanyola del Vallès, Santa Perpètua de Mogoda i Sant Feliu de Guíxols. Segons la investigació policial, els arrestats lideraven des d'Espanya un entramat comercial per evadir les sancions imposades a Rússia amb motiu de la guerra a Ucraïna.
De fet, la policia ha constatat durant la investigació que en el passat l'entramat havia servit per exportar productes químics sancionats internacionalment, alguns d'ells possibles precursos d'armes químiques o agents nerviosos.
L'operació l'ha dirigit el Jutjat Central d'Instrucció número 1 de l'Audiència Nacional. La investigació continua oberta per procedir a la identificació, localització i detenció d'altres individus implicats.
Notícies recomenades
-
Vallès
La neteja dels carrers, entre cella i cella: "L'incivisme el paguem tots"
-
Vallès
FOTOS | Gran desplegament dels Bombers per un incendi forestal a Castellar del Vallès
-
Vallès
Un operari del sector de la construcció, ferit en caure d'un pis mentre treballava
-
Vallès
Més mà dura contra els empadronaments fraudulents a Sant Cugat
-
Vallès
Vandalisme contra les marquesines
-
Vallès
"La nova llei segresta el fruit de l'estalvi de tota una vida"