Era una de les notícies esperades a Badia per la commemoració dels seus cinquanta anys. El rei Felip VI i la reina Letícia inauguraran dilluns vinent, 23 de juny, el mural participatiu que ret homenatge a la població i que s’ha realitzat per celebrar l'aniversari de la creació del polígon d’habitatges que va iniciar la història de la ciutat.
Segons han confirmat fonts municipals, a l’acte també assistirà el president de la Generalitat, Salvador Illa, i l’alcalde de Badia, Josep Martínez Valencia, entre altres autoritats. Està previst que la visita comenci a partir de les 17.15 hores i que transcorri per l'avinguda de Burgos i l'avinguda de la Plata.
Una ciutat d'acollida
Els reis han acceptat la invitació de l’alcalde, Josep Martínez Valencia, qui valora molt positivament la visita, ja que “el 50è aniversari és el moment de retre homenatge a totes les persones que van trobar a Badia la ciutat d’acolliment en la qual van desenvolupar els seus projectes de vida i van trobar millors oportunitats per a les seves famílies”.
Amb els actes de commemoració d’aquest 50è aniversari, l’Ajuntament fa valdre les figures que van lluitar per aconseguir el present que avui té la ciutat, sovint, estigmatitzada. El consistori remarca que la reivindicació d'aquestes persones, que són la història viva de la localitat vallesana, inspira les generacions que han vingut després, i "uneix l'ahir, l'avui i el demà d'aquesta ciutat".
Homenatge als impulsors de Badia
Els actes també volen destacar el paper de les institucions democràtiques que van donar resposta a les reivindicacions de la ciutadania i van impulsar el progrés de Badia i de la seva gent. Una localitat que es va impulsar a meitat dels anys setanta del segle passat com a nucli residencial d'un gran gruix de nouvinguts procedents de punts com Andalusia o Extremadura.
La presència dels reis d’Espanya i de la resta d'autoritats de les diferents institucions democràtiques, reiteren, és un testimoni de gratitud cap a totes aquelles persones que han dedicat la seva vida al creixement, la consolidació i el progrés de Badia.