ARA A PORTADA
Sabadell commemorarà el centenari de la Colla de Sabadell
- Cel ennuvolat tot el dia
Publicat el
08 de novembre de 2018 a
les 19:41
Actualitzat el
08 de novembre de 2018 a les
20:18
Al llarg del 2019 Sabadell commemorarà el centenari de la Colla de Sabadell, el grup d'intel·lectuals liderat per Joan Oliver, Francesc Trabal i Armand Obiols que va esdevenir un revulsiu dins el panorama cultural català dels anys 1920 i que propicià un dels millors moments de la cultura sabadellenca. L'any tindrà per lema "Estem voltats de pocavergonyes", el mateix que exhibien els membres del grup a la seva seu, el Casino dels Senyors.
L'objectiu és convidar els agents de la ciutat a sumar-s'hi, organitzant activitats relacionades amb la Colla o amb algun dels seus membres, les quals poden ser literàries, musicals o plàstiques. L'organització va a càrrec de la Comissió 100 anys de la Colla de Sabadell. Hereva de la Comissió any Joan Oliver, aquesta comissió també engloba diverses entitats de la ciutat -entre les quals hi ha, de manera activa, Òmnium Cultural, el Col·lectiu Pere Quart, Can Capablanca, La Barbaria i l'Ajuntament de Sabadell, a més de persones a títol individual.
L'artista sabadellenc Ricard Efa ha creat un logo i una imatge que acompanyaran la difusió de totes les activitats que els diferents agents vagin programant al llarg de l'any. El logo conjuga un element present en el primer happening col·lectiu de la Colla -el pa travessat per un bastó- i el paraigua amb què alguns individus del grup distribuïen la Fulla Salau per la plaça Major de Sabadell.
El centenari fa referència al juliol del 1919, quan durant una setmana els membres de la Colla de Sabadell van organitzar un campament a la font del Saüc, al darrer graó del massís de Sant Llorenç Savall. Es considera que aquesta és la primera acció col·lectiva de la colla, per la qual cosa ha passat a la història com l'acte fundacional del grup. De fet, aquest dissabte s'hi farà una excursió performativa.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Núria Castells: unes mans que emulsionen literatura, vi i gastronomia
-
Sabadell
Multes de fins a 4.000 euros per incivisme a Sabadell
-
Sabadell
Un veí troba un projectil al seu hort de Sabadell: "Semblava un pot d'esprai"
-
Sabadell
Els comuns critiquen la pròrroga dels autobusos interurbans i reclamen més connexions a Sabadell
-
Sabadell
Les Musicades que uneixen i apropen el talent artístic femení
-
Sabadell
Un centenar d’arbres nous al Poblenou per una iniciativa participativa amb infants: "S'ho senten seu"