- El VMP és un vehicle d’una o més rodes, d’una sola plaça, propulsat per un motor elèctric. La velocitat màxima ha de ser d’entre els 6 i els 25 quilòmetres per hora.
- No se’ls exigeix autorització per circular, ni per conduir, ni tampoc assegurança obligatòria.
- Els usuaris tenen l’obligació de sotmetre’s a les proves d’alcohol i drogues. Si sobrepassen la taxa permesa poden ser sancionats fins a 1.000 €.
- Tenen prohibit conduir parlant pel mòbil si l’agafen amb la mà. També tenen prohibit conduir utilitzant cascos o auriculars. Les sancions són de 200 €.
- L’ús del casc i d’altres elements de protecció dependrà de l’ordenança de cada municipi.
- Els VMP no poden circular per les voreres i les zones de vianants. La sanció és de 200 €.
- Només estan autoritzats per transportar una persona. Si hi van dues persones la sanció és de 100 €.
- A la nit han de circular amb llum o portar peces reflectores. De no complir-ho, la sanció és de 200 €.
ARA A PORTADA
L'Ajuntament de Sabadell es prepara per multar els usuaris dels patinets elèctrics
El consistori començarà a informar sobre els criteris que ha traslladat la DGT per sancionar les actituds imprudents

- Tapes tradicionals amb un toc molt personal
Publicat el 09 de desembre de 2019 a les 12:09
Actualitzat el 09 de desembre de 2019 a les 19:24
L'Ajuntament de Sabadell es prepara per sancionar els usuaris del patinet elèctric que vulnerin la normativa de trànsit. Així ho han confirmat fonts del consistori al Diari de Sabadell després que la Direcció General de Trànsit (DGT) publiqués la setmana passada una instrucció transitòria amb els criteris d'ús d'aquests mitjans de transport.
Aquesta instrucció s'adreça als usuaris, als ajuntaments i als cossos policials, i a Sabadell ara es començarà a informar els usuaris per, més endavant, analitzar de quina manera s'aplicarà aquesta directriu. Concretament, es va publicar el 4 de desembre i serà vigent fins que la Unió Europea no estableixi els criteris que s'hauran d'aplicar de manera definitiva.
La valoració que fa la DGT es basa en una sèrie de paràmetres:
Notícies recomenades
-
Sabadell Sant Julià celebra 50 anys amb una Festa Major plena d’activitats
-
Sabadell Consulta el programa de la festa major de Covadonga 2025
-
Sabadell VÍDEO | Troben una gran tortuga mossegadora al riu Ripoll de Sabadell
-
Sabadell Detenen l'autor de la brutal agressió a dos avis nonagenaris a Sabadell
-
Sabadell El Pam i Pipa tanca i el Xip-Xap obrirà nova escola bressol en el seu local
-
Sabadell Nous retards en el servei postal: “Les cartes m’arriben fora de termini”