ARA A PORTADA
-
Es desprèn la façana d'un edifici al Centre de Sabadell: "Ara, l'edifici no està sostingut com hauria" Redacció
-
El Centre Ocupacional Xalest surt al carrer per reivindicar la inclusió amb la 14a Festa a la Ciutat Redacció
-
-
-
Geoskop, la startup sabadellenca que preveu el clima a 20 anys vista, s’alia amb l’energètica italiana Plenitude Redacció
La Generalitat ordena el confinament de tot Catalunya
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha ordenat confinar tot el país pel coronavirus
- Treball, Afers Socials i Famílies recomana a les empreses que adoptin mesures de flexibilitat negociades amb els treballadors davant la propagació del coronavirus
Publicat el
13 de març de 2020 a
les 20:50
Actualitzat el
13 de març de 2020 a les
21:13
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha anunciat aquest divendres al vespre el confinament de tot Catalunya restringint les entrades i sortides del país per evitar el "col·lapse" del sistema sanitari. El cap de l'executiu ha demanat la col·laboració del govern espanyol perquè limiti l'accés als ports, aeroports i vies ferroviàries, de les quals té competència.
En aquest sentit, assegura que el Govern s'anticipa a una evolució "massa ràpida" del coronavirus a Catalunya i ha agraït la "solidaritat" i el "sacrifici dels ciutadans". "La pandèmia ens posa a prova i demostrarem que la societat catalana és solidària i responsable", ha reblat.
En una compareixença en què no hi ha hagut mitjans i on s'han seleccionat algunes de les preguntes que els periodistes han enviat de manera telemàtica, Torra ha insistit en la necessitat que el govern espanyol tanqui ports, aeroports i accessos ferroviaris per combatre la pandèmia.
Adreçant-se a la ciutadania catalana també ha demanat que s'evitin el viatges i qualsevol activitat "que no sigui imprescindible". "És el moment de frenar, d'aturar-nos, d'evitar moviments que puguin perjudicar-nos", ha afirmat el president de la Generalitat.
També ha assegurat que els serveis d'emergència que depenen del govern català estan "preparats" per confinar el país, i ha indicat que l'estat d'alarma que ha anunciat aquest divendres el govern espanyol "pot ajudar" en la petició que el Govern fa a l'executiu de Pedro Sánchez perquè tanqui les infraestructures del transport situades a Catalunya que depenen de l'Estat.
Notícies recomenades
-
Sabadell
L’iftar uneix la comunitat musulmana de Torre-romeu en plena celebració del Ramadà
-
Sabadell
Sabadell acumula 8,1 mm de pluja fins a mig matí en un dissabte marcat pels ruixats
-
Sabadell
Una plaça amb "massa ciment": veïns del sud reclamen més verd a la Picasso
-
Sabadell
Es queden atrapats al lavabo i els han de rescatar els Bombers
-
Sabadell Detenen un home a Sabadell per intentar segrestar un nen de set anys
-
Sabadell
Reparen les escales mecàniques de l'estació de Rodalies del Nord després de gairebé un any fora de servei