ARA A PORTADA
-
Sabadell GRÀFICS | Màxim històric dels lloguers a Sabadell en plena crisi de l'habitatge Albert Acín Serra
-
Castellar del Vallès Castellar-Sabadell-Terrassa, tria la teva aventura: dues hores per un viatge de nou quilòmetres Marc Béjar Permanyer
-
Sabadell Rodalies reprèn la circulació a la línia R4 després dels incidents pel temporal Jan Cañadell Puigmartí
-
Sabadell La desesperació i resignació a Sabadell Centre: "He hagut d'agafar un taxi per arribar a l'examen de conduir" Sílvia Fernández Sequero
-
- La Roda de la Pau bufa 18 espelmes i organitza una lectura per commemorar-ho
Publicat el
02 de febrer de 2021 a
les 18:51
Actualitzat el
02 de febrer de 2021 a les
21:25
La desocupació segueix fent estralls a la nostra societat, en gran mesura a causa de la crisi del coronavirus. Després de gairebé un any de l'arribada de la pandèmia, els aturats arriben a les 15.356 persones a Sabadell segons les dades del mes de gener recollides per l'Observatori d'Economia Local de l’Ajuntament de Sabadell. Això suposa una crescuda d'un 1,9% respecte al mes de desembre, amb 293 persones a l'atur més, i gairebé 3.000 més (concretament 2.958 treballadors) que al febrer de 2020, el que significa un increment del 25,2% respecte a fa tot just un any.
Aquestes dades sobre l'ocupació a la ciutat impliquen que el gener ha sigut el pitjor mes en la destrucció de llocs de treball des de l'inici de la pandèmia. Des del mes de maig, la tendència ha mantingut els aturats sempre al voltant dels 15.000, tot i que va destacar una gran pujada al mes d'abril, quan l'atur es va disparar un 12,3%.
Tot i això, el nombre d'aturats queda lluny encara dels pitjors moments de la crisi econòmica del 2008, que va tenir el pic d'aturats al març del 2012, amb 21.496 treballadors sense feina a la ciutat.
Al Vallès Occidental, l'augment de persones aturades és lleugerament menor que a Sabadell. Un total de 61.773 treballadors estan a l'atur a tota la comarca, el que suposa un increment d'un 1,5% respecte al desembre, i un 24,9% més que fa un any. Al global de Catalunya, d'altra banda, la pujada ha sigut del 2,1% en l'últim mes, i un 29,1% des del febrer de 2020, arribant als 508.081 aturats a tot el territori.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Sense pàrquing mig any després d’inaugurar uns pisos de lloguer assequible
-
Sabadell
Sabadell renova bancs, cadires i altres elements del mobiliari urbà per fer-los més còmodes i accessibles
-
Sabadell
En marxa el compte enrere per a les eleccions generals: com queda el calendari electoral?
-
Sabadell
FOTOS | L'aturada del servei de Rodalies i els accidents disparen la congestió a les carreteres del Vallès
-
Sabadell
Ensurt per un cable que treia guspires al Centre
-
Sabadell
"És un aparcament de motos": Veïns de la Creu de Barberà reclamen recuperar la plaça més antiga del barri