ARA A PORTADA
-
Sabadell "Hauria de ser gratuïta tot el mes": dues setmanes sense pagar la zona blava, què en pensen els conductors? Sílvia Fernández Sequero
-
Sabadell Una unitat per tractar afectats per l'amiant: "Els 300 casos que controlem, la majoria antics treballadors de fàbriques, són només la punta de l'iceberg" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell Marxants de Campoamor reclamen més vigilància i esperen amb "incertesa" les obres del Mercat Marta Ordóñez
-
-
Els Merinals, punt de vacunació del personal essencial a Sabadell
Sabadell
El Casal Cívic Julio Regalado dels Merinals és el punt de vacunació del personal essencial de 18 a 55 anys de Sabadell i rodalia que rebran el vaccí d'AstraZeneca
- Els Merinals, punt de vacunació del personal essencial a Sabadell
- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el
10 de febrer de 2021 a
les 13:22
Actualitzat el
10 de febrer de 2021 a les
22:34
El Casal Cívic Julio Regalado dels Merinals és el punt de vacunació del personal essencial de 18 a 55 anys de Sabadell i rodalia. Per al Vallès Occidental est, el Departament de Salut també ha habilitat el centre cívic de Ca n'Amiguet de Barberà. Les persones que poden rebre el vaccí rebran un SMS amb el dia, l'hora i el lloc on podran anar.
Fisioterapeutes, farmacèutics, logopedes i psicòlegs són els primers col·lectius que podran rebre la vacuna, en aquest cas la d'AstraZeneca i la Universitat d'Oxford i també s'administrarà en dues dosis. Funcionaris de presons i dels cossos de seguretat i emergències, així com professors, també rebran aquesta vacuna. La previsió és que a Sabadell la campanya de vacunació de la primera dosi duri almenys una setmana. A hores d'ara no es disposa de dades de quantes persones es podrien vacunar.
Com que els punts de vacunació no són només per a veïns del mateix municipi, aquest dimecres al matí s'hi podia trobar persones d'altres localitats vallesanes. És el cas de Cristina Woodward, fisioterapeuta de Castellar, que s'ha volgut vacunar perquè "cada hora estic visitant un pacient diferent" i prefereix extremar la precaució. Com Helena Garganté, que afegeix que "no ser transmissors és important" i per això també volia rebre la injecció, de la mateixa manera que "per acabar amb tot això i que algun dia tornem a fer vida normal".
Al casal cívic sabadellenc també hi ha assistit Magalí Maymó, amb dues companyes més de feina, totes provinents de Sant Cugat. Són fisioterapeutes i Maymó assegura que ahir van rebre l'SMS de Salut convocant-les avui de 9 h a 12 h a la Mútua de Terrassa, però denuncien que l'organització ha fallat perquè quan hi han arribat els han dit que no tindrien vacunes fins a les 15 h. "Hem hagut d'anul·lar tot el matí de feina. El seu horari és molt important, però el nostre no", denuncia la fisioterapeuta. Conscients que ja anaven a perdre tot el matí, a través del web del Departament de Salut han trobat el punt de vacunació de Sabadell, expliquen que els han dit que les vacunarien i s'hi han desplaçat per finalment rebre la primera dosi.
Afluència constant
Durant les primeres hores del matí, al Casal Cívic Julio Regalado l'afluència de persones ha estat constant, sense que s'hagin produït aglomeracions perquè el ritme era fluid. La situació de la pandèmia obliga a fer la cua a l'exterior i amb distància de seguretat.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Dos ferits en un accident entre un cotxe i un patinet a Covadonga
-
Sabadell
Multen amb 600 euros una persona per llençar deixalles fora dels contenidors a la Planada
-
Sabadell
FOTOS | Crema un contenidor a Can Puiggener
-
Sabadell
La detecció dels infants amb TEA, cada cop més precoç i efectiva
-
Sabadell
Quan l'empatia es converteix en la millor eina per 'obrir-se al món': "Costa que les persones amb autisme creïn vincles i ho hem aconseguit"
-
Sabadell
Salut retarda la vacunació contra la grip i posa el focus en els docents: "Aquest curs ho he agafat tot"