ARA A PORTADA
-
Ferran Costa: "Tot és qüestió de sentir el que fas i aquest equip és la meva vida" Marc Segarra Rodríguez
-
400 entrades visitants per a l'anada de la final per l'ascens del CE Sabadell Marc Segarra Rodríguez
-
24 hores per la Selectivitat, biblioteques a vessar i detectors anticòpia: "Passo nou hores diàries estudiant a la Vapor Badia" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
El síndic reclama un nou sistema per identificar els guals inactius a Sabadell: "No pot ser que no paguin i en facin ús" Marta Ordóñez
-
El retorn especial d'Antonio Hidalgo a La Rosaleda
- Dilluns plujós però amb temperatura estable
- Pere Figueras Valls
- Periodista
Publicat el
04 de març de 2021 a
les 14:13
Com la seva segona casa. De fet, encara hi té un pis de propietat molt a prop de l’estadi ‘Ciudad de Màlaga’ on el Sabadell va aconseguir el passaport per a la final del play-off davant la Cultural Leonesa en aquella agònica tanda de penals. Antonio Hidalgo tornarà aquest cap de setmana a Màlaga, una ciutat molt especial en la seva vida, no només futbolística sinó personal. Allà, per exemple, va néixer el seu fill gran, l’Hèctor. I citar el nom d’Hidalgo entre la nombrosa afició malaguenya és com citar un ídol. De fet, el coneixen més com l’Hidalgol, un sobrenom que es va guanyar a pols en les seves tres temporades defensant els colors del Màlaga.
Hidalgo sembla especialitzat a viure temporades de màxima intensitat, sempre al límit. Va arribar-hi en la 05/06, després d’una etapa de cinc anys en el Tenerife, i van baixar a Segona Divisió. En la següent van patir moltíssim per mantenir-se i Hidalgo va ser clau amb un gol contra el Cadis en la penúltima jornada per aconseguir la permanència. Va ser el seu desè gol aquella lliga.
Però l’autèntica explosió es produiria la temporada 07/08. El de Canovelles es va convertir en el líder absolut de l’equip, no només pel seu caràcter i implicació sinó per la faceta golejadora. Amb 14 dianes va ser el pitxitxi del Màlaga, superant a davanters com el també exarlequinat Nabil Baha o Salva Ballesta. Dos dels 14 gols són d’aquells que passen a la història per sempre. Com els de Marc Fernández a Eibar o Néstor a Marbella. Hidalgo va fer un doblet davant el Tenerife (2-1) que donava l’ascens a Primera Divisió en una dramàtica última jornada. Màlaga i Reial Societat lluitaven per la tercera plaça d’ascens. En els minuts 44 i 72, de penal, Hidalgo va fer embogir La Rosaleda. Des de llavors, va ser Hidalgol.
Sorprenentment, va decidir marxar, al Saragossa, i en més d’una ocasió ha confessat que es va equivocar en aquella decisió. Després va passar per Osasuna i Albacete, va tornar a Tenerife i, finalment, va recalar en el Sabadell, primer com a jugador i després a la banqueta on ja ha fet història amb una permanència agònica i el retorn al futbol professional. Diumenge pot fer un pas més en una plaça que coneix molt bé i l’idolatra. Amb públic ho hauria pogut comprovar.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Esports
Arnau Casabon, nou entrenador del CN Sabadell de futbol sala
-
Esports
El CN Sabadell presenta els dos nous entrenadors: "Continuarem apostant pel waterpolo"
-
Esports
El CE Sabadell ja coneix el seu últim rival per l'ascens a Segona
-
Esports
Remuntada èpica del CE Sabadell en una Nova Creu Alta pletòrica que somia en gran
-
Esports
La Nova Creu Alta, a 'full gas' per buscar la remuntada: entrades exhaurides
-
Esports
Instal·laran tendals per combatre la calor a nou equipaments esportius