ARA A PORTADA
El Taulí atura un 10% d'activitat quirúrgica per fer front al creixement de casos de coronavirus
El Taulí redueix activitat quirúrgica per poder fer front al nou augment de casos de coronavirus

- Davallada dels ingressos al Taulí, però pugen els contagis

- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el 15 d’abril de 2021 a les 11:10
Actualitzat el 15 d’abril de 2021 a les 20:33
El Taulí ha aturat un 10% d'activitat quirúrgica d'aquest dijous i divendres per tenir prou personal per atendre l'increment de casos de coronavirus. En l'últim mes el nombre de pacients ingressats ha crescut un 54,6%, passant de 86 a 133.
Com ja ha passat en altres moments de la pandèmia, les operacions que s'han aturat no són prioritàries i es reprogramen per més endavant. Actualment, per Covid-19 a l'hospital hi ha 102 persones hospitalitzades a planta i 31 a l'UCI. És precisament a les cures intensives on es necessita més personal, sobretot d'infermeria, perquè continua pujant el nombre d'hospitalitzats, que gairebé s'ha doblat en l'últim mes, passant de 17 a 31 persones. En canvi, a planta aquest dijous s'ha va reduit el nombre de pacients respecte el dilluns anterior (-14).
Els contagis pugen un 19%
A Sabadell, els nous casos detectats de Covid-19 van augmentar un 18,89% la setmana passada, del 5 a l'11 d'abril, respecte l'anterior, del 29 de març al 4 d'abril. Això significa que es va passar de 323 a 384 positius per PCR o test ràpid d'antígens (TAR). La setmana passada es van fer 6.304 proves, 1.638 més que l'anterior, i la positivitat es va situar al 7,02%. Tanmateix, la velocitat de reproducció de la malaltia pràcticament es va doblar i va passar a 1,58. El risc de rebrot se situa actualment a 518 punts, cinc vegades més que el llindar que marca que el perill és alt.
Notícies recomenades
-
Sabadell Sabadell tindrà servei de bus nocturn en format prova pilot (de moment)
-
Sabadell Denúncia penal per l’estat del molí d’en Mornau de Sabadell, actualment en ruïnes
-
Sabadell Sense ubicació per la fira d'artesans del Nadal: FANSA i Ajuntament no es posen d'acord
-
Sabadell L’ascensor de Can Puiggener pateix una nova avaria
-
Sabadell El Santamasa recupera el seu històric nom deu dies després
-
Sabadell Com prevenir la picada del mosquit tigre?