Croquis inicial a la façana / DS[/caption]
ARA A PORTADA
- Fecasarm demana que "no es criminalitzi" la discoteca Waka pels reiterats incidents amb els treballadors de seguretat
Publicat el
06 de desembre de 2021 a
les 15:39
Actualitzat el
06 de desembre de 2021 a les
20:03
Talment fos un retaule. És cert que aquestes peces romàniques feien referència a motius bíblics (molt lluny al mural que ens ocupa). Però l’estructura que està fent servir Gerard Torres Sanmartí ve a ser una escena amb múltiples paisatges.
Però en aquest cas, sobre el Dret a l’Espai Públic. De fet, és un encàrrec de l’Ajuntament de Sabadell, que l’artista va encetar dissabte passat i que li ocuparà uns 10 dies d’intervenció artística. Torres Sanmartí està emprant una grua per poder accedir a tota la superfície de la façana, que correspon a una antiga granja lletera ubicada al Parc Central. “M’ho va dir una senyora, l’altre dia. S molt divertit, perquè la gent ve i interactua amb mi”, explica Torres Sanmartí. Dit i fet: Quan es va assabentar, va caviar l’esbós inicial per incloure-hi una lletera. “És un mural canviant”, afegeix.
El mural vol representar una àgora romana, amb una font de la vida al mig. També es pot trobar una grada, amb joves demanant el torn de paraula. Les referències al dret a l’accessibilitat estan simbolitzades en un home en cadira de rodes i una dona cega. També hi compareix l’escultura de Benet Ferrer, així com referències a la històrica dirigent feminista Clara Campoamor.
Un retaule que, influenciat per l’artista holandès Pieter Brueghel, “també podria ser llegit com un còmic”, conclou Torres Sanmartí.
[caption id="attachment_203637" align="aligncenter" width="700"]
Croquis inicial a la façana / DS[/caption]
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Croquis inicial a la façana / DS[/caption]
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Els noms de la temporada de tardor i hivern als teatres de Sabadell
-
Cultura i oci
Anitram: "La música m'ha ajudat a mostrar-me tal com soc"
-
Cultura i oci
El cicle amb cafè i reflexió que alguns governants haurien prohibit
-
Cultura i oci
Quins espectacles són els que més triomfen a Sabadell?
-
Cultura i oci
El Fresc tanca la novena edició amb 3.300 entrades venudes
-
Cultura i oci
Sidonie al Fresc: el millor concert del "pitjor grup del món"