Teatre de barri per fomentar el talent de ‘metre zero’

- Mor l'advocat sabadellenc Francesc Sánchez als 67 anys
Publicat el 09 de gener de 2022 a les 12:00
Actualitzat el 09 de gener de 2022 a les 12:43
Per fer teatre, no només es necessiten actors. També un equip de so, talent costurer, un equip d’attrezzo i de maquillatge. I el talent de cada barri de la ciutat pot encaixar amb els perfils que necessita una companyia amb cara i ulls. “Tots podem aportar el nostre granet de sorra”, expliquen els actors sabadellencs Jaume Garcia Arija i Enric López.
Sota la premissa d’impulsar el talent escènic de ‘metre zero’, amb una companyia cent per cent made in als barris de Sabadell, els actors han fet néixer Teatre de Barri, una proposta que culminarà amb la creació de companyies teatrals. “Volem crear grups de teatre, si pot ser, a cada barri de Sabadell. Companyies que després funcionin amb autogestió”, destaca Garcia-Arija.
És un projecte ambiciós, però ja han començat a plantar les primeres llavors: a Can Deu s’ha format un grup amb 14 participants i al barri de Can Llong, amb 12. Abans d’impulsar el que aviat es convertirà en dues companyies teatrals, van necessitar un llarg i acurat estudi de camp per decidir què, com i on. I, preguntant a peu de carrer, van decidir que eren aquests dos barris els que més demandaven un espai escènic. “Hem anat pas a pas. Primer els estem formant en aquestes arts i ja han participat en petites mostres de teatre”, sosté López. El següent pas serà formalitzar el grup com a companyia amateur. I ramificar-se a la resta de barris de la ciutat.
Notícies recomenades
-
Cultura i oci FOTOS | Brodas Bros il·lumina els Jardinets
-
Cultura i oci No hi havia millor lloc on ser que al Fresc
-
Cultura i oci El dia que Carlos Gardel i Schubert s’estimen
-
Cultura i oci Ernest Prunera: “He volgut transmetre una filosofia vital: tot i ser diferent, avança”
-
Cultura i oci Homenatge a Mirna Lacambra, lluitadora dels somnis dels altres
-
Cultura i oci Sabadell retrà homenatge a Mirna Lacambra
ARA A PORTADA