
Aquesta setmana han començat els treballs per plantar 1.164 abres nous durant aquest primer trimestre del 2022. L’Ajuntament de Sabadell destinarà més de 800.000 euros a aquest projecte, que permetrà millorar el verd urbà en diferents aspectes. D’una banda l’estat d’arbres existents, se’n plantaran de nous en escocells que es troben buits i se substituiran exemplars que tenen problemes de seguretat o salubritat per espècies més idònies.
Durant els primers dies es duran a terme treballs previs de restes vegetals, arbrat existent i escocells. Es començarà a actuar per diferents carrers de Can Llong, Cifuentes, entorns de la Gran Via i el Centre com són Walter Benjamin, Copenhaguen, Sarajevo, Varsòvia, avinguda de la Pau, Fatxendes, Antoni Forrellad, Berenguer el Gran, Bruges i Arimon.
A partir del 7 de febrer es preveu iniciar la plantació de nous arbres, que s’allargarà fins a finals de març. En total, aquesta primera fase contempla un total de 784 plantacions a 48 vies de la ciutat. A principis de febrer, començarà la nova fase a la resta de zones que permetrà completar la replantació de més de 1.100 unitats previstes.
El consistori assegura que “la reposició de l’arbrat es farà seguint criteris d’adaptabilitat al medi i a la climatologia de Sabadell, factors estètics i d’identitat i la contribució a la biodiversitat”.
Obres al talús de l’Olímpia
Paral·lelament, aquest dilluns han començat les obres d’adequació del talús del Poliesportiu Olímpia, on es preveu retirar 38 arbres, podar-ne 20 més i desbrossar tot aquest espai. El consistori impulsa aquests treballs per fer una retirada i poda selectiva d’arbrat i resoldre els problemes de seguretat que implica tenir grans arbres en un espai atalussat amb forta pendent. La previsió municipal és que els treballs quedin enllestits a principis de febrer, d’aquí a dues setmanes.