ARA A PORTADA
Els afectats dels Merinals porten a votació la reforma dels seus pisos

- El porter Kike Royo, la primera baixa del CE Sabadell
Publicat el 28 de juny de 2022 a les 19:00
Actualitzat el 30 de juny de 2022 a les 10:02
“La rehabilitació que s’ha acordat és minsa i insuficient. Un pegat”. Aquesta és la reflexió compartida per les famílies dels 170 habitatges dels Merinals en mal estat que s’han de reparar, que no s’han mostrat satisfets amb l’increment pressupostari – de 60.000 euros– al que ha cedit la Generalitat de Catalunya per a la rehabilitació dels edificis. L’Agència de l’Habitatge s’ha plantat amb la proposta: “És el que hi ha, o ho agafem o ho deixem”, lamenten els veïns.
La proposta inicial que es va presentar al veïnat inclou la rehabilitació dels edificis en mal estat (1,7 milions d'euros), la instal·lació d’ascensors –l’Agència finançaria el 60%, mentre que el 40% restant l’hauria de sufragar els veïns,6.270 euros per família– (1,6 milions d'inversió pública) i una reforma integral de l’espai públic (2,6). Amb tot, la inversió pública és de sis milions d’euros. El veïnat havia reclamat una revisió del pressupost i de les reformes necessàries que calia fer.
La proposta que se’ls va presentar agafa al peu de la lletra els resultats de l’estudi que va fer el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC), en què dictava unes rehabilitacions urgents i feia unes recomanacions per reparar altres elements, que no considerava prioritàries. “Teníem l’esperança de poder arribar a un grau de rehabilitació superior i molt més acurat”, coincideixen. En tot cas, donen per perduda la possibilitat d’enderrocar i substituir els edificis.
Notícies recomenades
-
Sabadell El sud espera l’inici de la construcció de la primera residència pública
-
Sabadell Apareix un cartell anònim a Gràcia: "No volem les barraques al barri"
-
Sabadell Can Deu es prepara per a la seva festa major amb el sopar popular com a plat estrella
-
Sabadell Sabadell se suma al dol per la mort d'un bomber en l'incendi de Paüls
-
Sabadell Cap de setmana passat per aigua a Sabadell
-
Sabadell Reparen la vorera de l’escola Teresa Claramunt fins a final d’agost