Aquest dissabte el gimnàs
Bàsic Factory ha acollit un
taller d'autodefensa femenina. Dirigit per
José Luís Juárez, membre del sindicat policial SUP i coordinat per Formació de Procediments Policials (FPP), l'esdeveniment ha ensenyat a
55 dones tècniques de
defensa personal per
prevenir i
reaccionar davant
agressions masclistes. "Són cursos sense ànim de lucre, ja que els beneficis els donem a víctimes de violència de gènere", ha explicat José Luís. "Els casos estan augmentant i el que volem és mirar d'aportar alguna solució per petita que sigui".
Durant els entrenaments hem pogut parlar amb dues participants, Rocio i Vanessa. La primera ens ha explicat com l'entrenament la va ajudar: "Van intentar atracar-me amb una navalla, gràcies a una de les tècniques el vaig poder apartar i crec que és molt útil". Per la segona saber-se defensar és molt important: "Tothom n'hauria de saber, ens ensenyen a saber com actuar i reaccionar".
Els cursos van començar ja fa 15 anys i donen formacions amb ajuda dels diferents cossos policials. Amb la d'enguany aquesta ha estat la 8a edició celebrada a gimnasos de Sabadell. La voluntat de José Luís és professionalitzar encara més els cursos i comptar amb més especialistes.
FOTOS
[caption id="attachment_242428" align="aligncenter" width="700"]

/ David Chao[/caption]
[caption id="attachment_242429" align="aligncenter" width="700"]

/ David Chao[/caption]
[caption id="attachment_242430" align="aligncenter" width="700"]

/ David Chao[/caption]
[caption id="attachment_242431" align="aligncenter" width="700"]

/ David Chao[/caption]
[caption id="attachment_242432" align="aligncenter" width="700"]

/ David Chao[/caption]
[caption id="attachment_242433" align="aligncenter" width="700"]

/ David Chao[/caption]
[caption id="attachment_242434" align="aligncenter" width="700"]

/ David Chao[/caption]
[caption id="attachment_242435" align="aligncenter" width="700"]

/ David Chao[/caption]