ARA A PORTADA
L'IPC cau per quart mes consecutiu per la rebaixa de preus de l'electricitat i els carburants
Diners
- L'IPC cau per quart mes consecutiu per la rebaixa de preus de l'electricitat i els carburants
Publicat el
14 de desembre de 2022 a
les 11:20
Actualitzat el
14 de desembre de 2022 a les
17:11
La taxa anual de l'Índex de Preus de Consum (IPC) cau per quart mes consecutiu i se situa al 6,4% al novembre a Catalunya, quatre dècimes menys que a l'octubre, segons ha informat l'Institut Nacional d'Estadística (INE). La rebaixa ha estat influïda per la reducció de preus de l'electricitat, el gas i altres combustibles (-0,8%), després dels increments històrics d'aquest any, quan han arribat al 70% coincidint amb l'esclat de la guerra d'Ucraïna.
Durant el novembre, els preus dels aliments han crescut però amb menys intensitat i s'allunya del rècord del mes anterior (13,5%). Al conjunt de l'Estat, la variació anual de l'IPC es va reduir cinc dècimes fins al 6,8%. Aquesta dada confirma que les pensions contributives pujaran un 8,5% el 2023.
La llei de reforma de les pensions contempla que les pensions es revaloritzaran tenint com a referència la inflació mitjana entre el desembre i el novembre, que ha sigut del 8,46%.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
Yomovo Kia Integra Car, entre els millors concessionaris d'Europa
-
Diners
IDP desenvoluparà el bessó digital d’un sistema robòtic per collir tomàquets cherry
-
Diners
Movento obre a Badalona el seu primer concessionari BYD
-
Diners
BBVA abonarà un dividend rècord de 37 cèntims per acció
-
Diners
Lluny dels objectius marcats en matèria de descarbonització: “No anem bé”
-
Diners
El VAB del Vallès Occidental creix un 2,7% i ja supera en un 12,3% el nivell d'activitat del 2019