
L’Ajuntament de Sabadell ha executat l’opció de compra del nou local de la regidoria d’Acció Social al sud de la ciutat. És a la cantonada del carrer de Francesc Casañas amb el passeig dels Almogàvers, 52 baixos, i ha costat 184.000 euros. En aquests moments s’hi estan fent obres per adequar-lo com a oficina dels Serveis Socials Bàsics d’aquesta part del municipi.
El consistori va obtenir el local en règim de lloguer amb opció de compra el novembre del 2021 i ha optat per comprar-lo ara i no abans “per disponibilitat pressupostària”, segons fonts municipals. La voluntat de comprar-lo ja hi era inicialment. El venedor és de titularitat privada i l’operació va rebre el vistiplau a la Junta de Govern Local del passat dilluns 22 de maig.
Set espais
L’obertura d’aquest espai en els pròxims mesos, i d’un altre similar als Merinals per a la zona oest de la ciutat ha de permetre ampliar fins a set els espais dels serveis socials municipals. L’Ajuntament vol, d’aquesta manera, donar una atenció de més qualitat a la ciutadania i proporcionar millors condicions de treball als professionals. Aquests dos locals se sumen al que s’ha inaugurat recentment a la plaça de la Sardana (Covadonga), i als que ja funcionen a Torre-romeu, Can Puiggener, Can Llong i al centre cívic Josep Maria Plans de Can Deu.
1,3 milions d’euros d’inversió global
Després de la pandèmia de la Covid-19, i per la falta d’espai per a serveis socials als CAP, l’Ajuntament va optar per destinar 1,3 milions d’euros a la nova configuració d’aquesta xarxa. Els nous locals estan pensats per millor el servei al conjunt de la ciutadania, garantint la privacitat en l’atenció als usuaris i proporcionant als professionals espais on poder desenvolupar la seva tasca de manera més còmoda i funcional.