
Llum verda a la ronda Nord de Sabadell, Terrassa i Castellar. Aquest diumenge al vespre fonts del govern català van confirmar l’acord amb el govern espanyol. La redacció del projecte es produirà a canvi de la inversió de 914 milions d’euros en infraestructures a Catalunya.
D’aquesta manera, el pacte satisfà les demandes tant d’ERC com del PSC. Els primers aconseguiran millores a l’N-260, l’Eix Pirinenc. També en les connexions a l’N-2 al Maresme i les autopistes AP-2 i AP-7, a més de dos nous intercanviadors entre la línia de Rodalies i la de Ferrocarrils a Sant Cugat del Vallès.
Per part dels socialistes obtenen fer complir un dels pactes centrals de l’acord dels pressupostos. Aquest permetrà connectar Sabadell, Terrassa i Castellar i més endavant també es preveu avançar amb el Hard Rock, millores a l’aeroport del Prat i agilitzar diverses partides pressupostàries.
Amb l’acord confirmat l’estat espanyol aportarà els diners i serà la Generalitat qui executarà les obres.
Primeres reaccions
Les reaccions a la notícia no s’han fet esperar. Una de les primeres a opinar ha estat l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés. Al seu compte de Twitter ha mostrat el seu optimisme perquè l’acord s’apliqui com més aviat millor.
Farrés celebra l’acord “històric” per desencallar la ronda Nord de Sabadell i Terrassa