ARA A PORTADA
-
Sabadell Sense excursions ni colònies a 44 escoles i instituts de Sabadell: "Sap greu, però és una mesura de pressió" Jan Cañadell Puigmartí
-
Cultura i oci Fèlix Colomer: "Jordi Pujol era un enamorat de Badia, encara que ningú el votés" Guillem Plans Roca
-
Badia del Vallès El barracó que va servir de primera pedra per a l'atenció mèdica d'un poble Marc Béjar Permanyer
-
Sabadell La jutgessa del cas Helena Jubany decidirà divendres que ve si obre judici oral contra Santi Laiglesia Redacció
-
Sabadell Porten als tribunals els nous usos del riu Ripoll: "El planejament té molts dèficits i problemàtiques" Aleix Pujadas Carreras
Una de les dones més velles d'Espanya bufa espelmes a Sabadell: "I vaig cap als 111"
Sabadell
La dona viu a la ciutat des de fa temps
- Una de les dones més velles d'Espanya bufa espelmes a Sabadell: "I vaig cap als 111"
Publicat el
28 de novembre de 2023 a
les 16:07
Actualitzat el
28 de novembre de 2023 a les
16:27
Festa grossa a la ciutat. L'àvia de la comarca lleonesa del Bierzo, Felicitas Esteban, coneguda popularment com "l'àvia del Bierzo", ha fet 110 anys i ho ha celebrat recentment a Sabadell, on viu des de fa temps amb el seu fill Antonio, de 72 anys. La dona va néixer el 1913 a Sejas de Sanabria, al municipi de Manzanal de los Infantes, encara que va passar la major part de la seva vida a la comarca lleonesa del Bierzo, a la qual va arribar sent molt jove després de casar-se i traslladar-se a Sant Román de Bembibre amb el seu marit.
L'aniversari d'aquesta dona centenària va ser el 22 de novembre, però fins aquest passat dissabte no es va poder reunir a Sabadell amb la família, bona part de la qual arribada del Bierzo. La cita va servir per homenatjar la que ja és per dret propi una de les persones més ancianes d'Espanya.
Felicitas no utilitza ulleres ni bastó i només pren dues pastilles al dia, una per tranquil·litzar a les veus que la confonen per la sordesa que pateix i l'altra per regular els nivells el sucre. “No em fa mal res”, diu si li pregunten com es troba, expliquen els seus familiars sobre una figura que està tenint en les últimes hores un gran ressò mediàtic. La seva longevitat i el seu esperit vitalista no han passat desapercebuts: "I vaig cap als 111!", avisa.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Hanna Lemma: "Assegurem que les dones no caiguin en l'oblit"
-
Sabadell
Els Ballesteros porten la cultura sabadellenca a Còrdova
-
Sabadell
La fiscalia de l’Audiència Nacional demana aplicar l’amnistia als CDR investigats en l'operació Judes
-
Sabadell
El bar d’El Velòdrom de Cal Balsach torna a obrir després d’anys tancat
-
Sabadell
Comunistes de Catalunya se suma a la Crida per Sabadell de cara a les municipals del 2027
-
Sabadell
Els museus de Sabadell se sumen a les Jornades Europees de Patrimoni