ARA A PORTADA
-
El CE Sabadell treu un punt de caràcter davant del Real Murcia amb una gran reacció al tram final Marc Segarra Rodríguez
-
-
Aprendre a conviure amb la pèrdua d'un ésser estimat: “Compartir la tragèdia és terapèutic per al dol” Jan Cañadell Puigmartí
-
50 anys de la Jovenívola: la Colla celebra mig segle de música amb un emotiu retrobament generacional Redacció
-
Onada de vandalisme: dos detinguts per cremar dinou contenidors en una nit
Tots els incendis urbans han tingut lloc en pocs minuts i en un radi d'escassos metres
- Onada de vandalisme: dos detinguts per cremar dinou contenidors en una nit
Publicat el
23 de desembre de 2024 a
les 09:52
Actualitzat el
23 de desembre de 2024 a les
14:42
El vandalisme ha recorregut Sabadell la passada matinada de diumenge a dilluns. En menys de dues hores, els Bombers de la Generalitat han hagut d'actuar en deu indrets diferents de la ciutat on s'havien originat incendis urbans, que han afectat especialment contenidors -en nou dels casos, amb un total de 19 contenidors cremats-. Gràcies a la col·laboració ciutadana, la Policia Municipal ha pogut detenir dues persones acusades de provocar els focs.
Cada contenidor té un cost superior als 1.200 euros i ara molts dels elements s'hauran de substituir. En total, fonts municipals calculen que les despeses per culpa del vandalisme protagonitzat en les últiemes hores puja fins als 20.000 euros. Afortunadament, no s'han hagut de lamentar danys personals ni afectacions en vehicles ni edificis.
L'episodi ha arrencat vint minuts després de l'una del matí, al carrer de Garcilaso, on ha començat a cremar un matalàs. Des d'allà, els autors dels incendis han iniciat un recorregut pel Centre i Hostafrancs, esquitxant diferents punts on els bombers han apagat les flames per contenidors que cremaven.
El trajecte ha afectat el carrer de Josep Renom, el de Fuerteventura, la carretera de Terrassa -en tres emplaçaments diferents-, el carrer de Rafeel Casanova, la ronda de Ponent, el carrer del Burgunyó i el carrer de Calderon. Tots, en un radi d'escassos metres, que es poden fer perfectament a peu en poca estona.
Deu minuts després de les tres, els Bombers feien la darrera actuació de la nit al carrer de Calderon, a pocs metres del Mercat Central. Fonts dels Bombers especifiquen que no hi ha hagut cap altra afectació, més enllà dels danys materials ocasionats en el mobiliari urbà.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Ferit greu un motorista en un xoc amb un cotxe a l’avinguda Rafael Casanova
-
Sabadell
Sabadellencs a l'estranger expliquen la seva experiència: "Tinc clar que tornaré"
-
Sabadell
"El Torrent és un barri molt actiu i que es bolca"
-
Sabadell
El testimoni d'una vallesana en l'atac d'Israel a la Flotilla: "Vam trepitjar l’accelerador i vam poder esquivar les llanxes"
-
Sabadell Dues persones intoxicades per un incendi a la cuina d'un habitatge
-
Sabadell
El primer de maig aplega 400 manifestants als carrers de Sabadell