ARA A PORTADA
Bustos nega haver participat en l'operació Catalunya: "Vaig ser víctima d'interessos de tercers"
Sabadell
L'exalcalde s'ha volgut desmarcar de les acusacions de les últimes hores en la seva primera entrevista des que va entrar a la presó
- BBVA aposta per la cultura i el talent emergent a Catalunya
Publicat el
25 de març de 2025 a
les 11:03
Actualitzat el
25 de març de 2025 a les
13:22
L'exalcalde de Sabadell, Manuel Bustos, nega rotundament la seva participació en l'operació Catalunya després que sortís a la llum una trucada de José Manuel Villarejo, excomissari del Cos Nacional de Policia, i María Dolores de Cospedal, exministra de Defensa d'Espanya, sobre unes "filtracions directes" que oferien informació d'Esquerra Republicana provinents de Bustos, segons exposa el mateix Villarejo. La idea d'aquestes filtracions seria evitar que s'investigués el cas Mercuri, però, com va explicar el seu entorn al Diari, "és fals".
Bustos, per primera vegada des que va ingressar a la presó, ha concedit una entrevista a Catalunya Ràdio, "perquè no pot mantenir el silenci davant d'aquestes acusacions, ja que, si no, sembla que sigui veritat". L'exalcalde denuncia que, arran de tantes acusacions, s'ha quedat sense vida política i, per aquest motiu, necessita explicar "què va passar i què no" i ha assegurat en tot moment "haver comès errors", però que no ha robat mai "ni un euro d'enlloc".
Ha assegurat que en cap cas va participar en l'operació Catalunya, "tot el contrari", però que el van citar davant d'un hotel de la catedral de Barcelona on dues persones "de l'entorn policial" li van dir que s'havia de trobar amb Villarejo a Madrid. L'excomissari, en aquesta trobada, va intentar treure-li diversos temes sobre personalitats polítiques catalanes de renom (com Carme Forcadell o Artur Mas), tot i que assegura que en cap cas en va formar part, "però [Alicia] Sánchez-Camacho, sí" i va ser ella qui va fer arribar tota la informació sobre la policia catalana. Bustos, dolgut per les acusacions, assegura que "sempre tindrà bones paraules per Mas i Forcadell" i que és "víctima d'interessos de tercers", ja que el cas Mercuri s'ha usat per utilitzar-lo en l'àmbit polític, però nega categòricament la seva relació amb tot aquest problema.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
FOTOS | El Clàssic la Llana i la V Trobada de Clàssics reuneixen els amants del motor
-
Sabadell
FOTOS | Enlaire fa vibrar la plaça de Frederic Mompou amb una proposta "molt sabadellenca"
-
Sabadell
FOTOS | Planetes, extraterrestres i astronautes omplen Sabadell pel correbars: "És el millor dia de l'any!"
-
Sabadell
La Festa Major es blinda contra els lladres de mòbils, les armes i les drogues
-
Sabadell
La sardana atrau nous balladors: "De mica en mica n'anem aprenent"
-
Sabadell
Sabadell en Comú proposa crear un títol de transport específic per Festa Major