ARA A PORTADA
-
Sabadell Raúl Moreno reivindica a Sabadell l’aposta social del govern català i situa la nova residència pública al 60% de construcció León Guerrero
-
Esports El CE Sabadell posa a prova la seva fortalesa a casa davant d'un altre candidat a l'ascens Marc Segarra Rodríguez
-
Castellar del Vallès El Bartomeu, el setè 'Ludwig' inesperat de la banda: "Sempre soc l'ànima de la festa" Marc Béjar Permanyer
-
-
Sant Cugat del Vallès Sant Cugat acollirà el primer temple de l’Església de Jesucrist a Catalunya Redacció
- Com parlar del coronavirus amb nens?
Publicat el
11 de març de 2020 a
les 13:49
El Consell de Govern de la UAB ha aprovat avui el calendari electoral per escollir un nou rector o rectora. La primera volta de les eleccions tindrà lloc el 18 i el 19 de maig. En cas que cap candidatura assoleixi la majoria absoluta (per sobre del 50% del vot ponderat) en la primera volta, les dues candidatures amb més percentatge de vot ponderat passarien a la segona volta, que es produiria els dies 25 i 26 de maig. Per primera vegada, les eleccions a rector o rectora es desenvoluparan íntegrament per votació electrònica: es podrà emetre el vot a través de qualsevol ordinador o dispositiu mòbil amb connexió a internet.
El calendari electoral marca que el dia 4 de maig es proclamaran les candidatures definitives i, el mateix dia, s’obrirà la campanya electoral, que finalitzarà el 19 de maig. El termini per votar s’obrirà a les 10 h del 18 de maig i es tancarà a les 16 h del dia 19. En cas d’haver-hi una segona volta, es seguiran els mateixos horaris els dies 25 i 26 de maig. La proclamació dels resultats definitius per part de la junta electoral general de la UAB tindrà lloc el 22 de maig per a la primera volta i el 2 de juny per a la segona.
La UAB ha adoptat ja el sistema de votació electrònica en diverses comtesses electorals per escollir els representants de la comunitat universitària a les eleccions al Claustre i a les juntes de facultat o escola, així com a les eleccions sindicals. El vot electrònic es desenvolupa mitjançant una plataforma informàtica, comuna a totes les universitats públiques de Catalunya, promoguda des de l'ACUP i gestionada des del CSUC. Aquesta plataforma inclou sistemes de seguretat que garanteixen l'anonimat dels vots emesos i disposa de les eines necessàries per tal que els votants puguin comprovar que el seu vot ha estat emès correctament, sense que es pugui establir la connexió entre el votant i el seu vot.
El rector o rectora és el màxim representant institucional de la universitat i és escollit per sufragi universal ponderat per tota la comunitat universitària. L’electorat es divideix en quatre sectors: el professorat doctorat i amb vinculació permanent a la universitat (sector A, 51% del vot ponderat), la resta de personal acadèmic i el personal investigador en formació que exerceixi funcions de docència (sector B, 9% del vot ponderat), els i les estudiants de grau i de postgrau (sector C, 30% del vot ponderat) i el personal d’administració i serveis (sector D, 10% del vot ponderat). La publicació del cens definitiu es farà el proper 27 d’abril. El mandat del rector o rectora és de quatre anys i una mateixa persona pot exercir el càrrec durant un màxim de dos mandats. Només poden presentar-se a rector o rectora els catedràtics i catedràtiques d’universitat.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cerdanyola del Vallès
Dos ferits greus en una explosió en una joieria de Cerdanyola
-
Cerdanyola del Vallès
Es trenca la bona dinàmica: detecten cinc nous positius de pesta porcina africana
-
Cerdanyola del Vallès
VÍDEO | Dos carrils tallats a l'AP-7 per la crema d'un camió de congelats a Cerdanyola del Vallès
-
Cerdanyola del Vallès Mor un veí de Cerdanyola en bolcar el camió formigonera que conduïa
-
Cerdanyola del Vallès
Medalla d'Or de la Generalitat amb accent vallesà
-
Cerdanyola del Vallès
L’R7 tornarà a arribar fins a la UAB després de gairebé un any sense connexió a la universitat