Principis d’agost. Aquesta és la data en què tancarà la merceria La Moda. La botiga emblemàtica, que va obrir Joan Oristrell Fàbregas l’any 1931 al passeig de la Plaça Major, abaixarà les persianes per la jubilació de la seva propietària, Assumpció Oristrell, que a l’agost farà 63 anys. L’establiment ja ha començat a fer des- comptes per liquidar l’estoc de material que té.
Un dels motius que ha empès Oristrell a prendre la decisió d’avançar la seva jubilació ha estat la situació del petit co- merç a Sabadell. “Amb el canvi d’hàbits i la competència d’Internet no és rendible”, afirma la botiguera. Si més no, les ven- des a l’últim any han baixat en- tre un 10% i un 15%. “El petit comerç se’n va a fer punyetes”, assegura, i augura que aviat totes les ciutats del món seran iguals. Segons Oristrell, “el comerç deixarà de ser el tret atractiu d’un lloc” i afectarà el teixit associatiu ciutadà.
A partir d’ara, vol viatjar, llegir i dedicar-se de ple a la seva passió: l’art plàstic. De fet, ja té exposada una obra en una mostra col·lectiva al Museu d’Art de Sabadell. El seu fill no con-tinuarà amb la tradició familiar.
ARA A PORTADA
Tanca la històrica merceria La Moda

- Líders en polivalència

- Miquel Àngel Luque
- Cap de redacció a Diari de Terrassa
Publicat el 19 de gener de 2019 a les 09:30
Actualitzat el 19 de gener de 2019 a les 13:08
Notícies recomenades
-
Diners Núria Aymerich, nova responsable del Comissionat Especial per a la Competitivitat Industrial i de la Pime
-
Diners Pimec Vallès Occidental distingeix set iniciatives
-
Diners Banc Sabadell i Amundi arriben als 5 anys amb un creixement del 53% en patrimoni gestionat
-
Diners La Casa del Llibre aterra a Sabadell
-
Diners Alícia Bosch, reelegida presidenta del Centre Metal·lúrgic
-
Diners Kareba Viatges inaugura les noves instal·lacions