ARA A PORTADA
-
-
Diners Dubtes i reticències per la possible recàrrega de la taxa turística: "No estem disposats a que sigui abusiva" Sílvia Fernández Sequero
-
Sabadell Malestar pels ascensors de l'Albada, que no funcionaran fins a setembre Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell El Parc Taulí aconsegueix el circuit més ràpid de Catalunya per tractar els pacients que arriben amb un ictus Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
- Es permetrà la mobilitat arreu de Catalunya els dies de celebració de Nadal
- Miquel Àngel Luque
- Cap de redacció a Diari de Terrassa
Publicat el
01 de desembre de 2020 a
les 20:10
Actualitzat el
01 de desembre de 2020 a les
23:37
El Banc Sabadell i els sindicats han signat l'acord sobre les condicions del pla de reestructuració de l'entitat, que comportarà la sortida de 1.800 empleats. El procés d'adhesió s'iniciarà el 10 de desembre i el banc espera tenir-lo tancat a finals de mes, perquè les sortides es puguin fer en el primer trimestre de 2021. El director general d'Operacions i Persones de l'entitat, Miquel Montes, ha valorat molt positivament el pacte, que " és el resultat d'una negociació compromesa i constructiva a la qual s'ha adherit la majoria de la representació sindical dels treballadors, amb un 78,37. Agraïm als sindicats del Banc Sabadell la seva predisposició i la voluntat d'arribar al millor acord possible, que ens permetrà construir conjuntament el millor futur per al banc".
Pel que fa a les condicions de l'acord, l'acord preveu jubilacions anticipades a partir dels 63 anys, amb un 10% del salari anual per als nascuts abans de 1956 i un 20% del salari anual per als nascuts entre 1956 i 1957. Sobre les prejubilacions, els empleats rebran un 75% del salari anual fins als 63 anys, més el conveni especial amb una actualització de l'1% anual fins que el treballador arribi als 63 anys. Com a màxim, els empleats rebran 280.000 euros, una quantitat que puja als 300.000 euros per als nascuts entre 1962 i 1964.Quant a les baixes incentivades, els treballadors percebran una indemnització de 35 dies per any treballat, amb un màxim de dues anualitats. Els sindicats i l'entitat també han acordat que les persones amb més de 40 anys d'antiguitat dins l'entitat tinguin preferència per adherir-se al pla de reestructuració.
A més, davant la incertesa del marc laboral, el banc es compromet a cobrir un any del pagament a la Seguretat Social en cas que es retardi la primera edat de jubilació anticipada, ara en els 63 anys. I els empleats sortints conservaran les seves condicions financeres d'empleat en comptes i en la majoria de productes de finançament.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
El Corte Inglés prepara un nou pla estratègic amb més inversió en logística i tecnologia
-
Diners
Sabadell, seu tecnològica i operativa d’ABB Robotics a Espanya
-
Diners El Banc Sabadell inicia un programa de recompra d’accions de fins a 331 milions d’euros
-
Diners
Banc Sabadell guanya 971 milions d'euros fins al juny i anuncia una nova recompra d'accions de 331 milions
-
Diners
El grup internacional Everfield adquireix una empresa tecnològica de Sabadell
-
Diners
286 euros per habitant: el Vallès, per sota de la mitjana en inversió de la Generalitat