ARA A PORTADA
-
Cultura i oci Dibuixar per mirar: els Urban Sketchers reivindiquen la memòria arquitectònica de Sabadell León Guerrero
-
-
-
Cerdanyola del Vallès Primera setmana sense nous positius des de l'esclat de la pesta porcina Marc Béjar Permanyer
-
Esports Edgar González: "Per l'ambició del projecte i la forma de treballar, tenia clar que volia estar al Sabadell" Marc Segarra Rodríguez
La inflació recula al març per la caiguda del preu de l'habitatge, la llum, el gas, l'aigua i el transport
Diners
Els preus dels aliments, en canvi, continuen a l'alça
- La inflació recula al març per la caiguda del preu de l'habitatge, la llum, el gas, l'aigua i el transport
Publicat el
14 d’abril de 2023 a
les 09:44
Actualitzat el
14 d’abril de 2023 a les
10:23
Canvi de tendència en l'augment de la inflació, que recula fins al 3,1% el mes de març a Catalunya, després de disparar-se un 5,6% al febrer, segons les dades publicades aquest divendres per l'Institut Nacional d'Estadística (INE). La disminució de l'Índex de Preus al Consum (IPC) es deu principalment a la caiguda anual del preu de l'habitatge, l'aigua, l'electricitat i altres combustibles, que és d'un 12,9%, i la del transport, del 5%. Malgrat això, segueixen a l'alça els aliments, un 14,6% més cars aquest març que el de l'any passat (15,6% a Espanya). La variació mensual de l'IPC a Catalunya és del 0,5%. A Espanya, l'IPC del març se situa en el 3,3% anual, més de dos punts i mig per sota del febrer, amb una taxa mensual del 0,4%.
Tot i la moderació de l'indicador interanual del març -més de dos punts per sota de la xifra registrada al febrer- cal tenir en compte que compara els preus amb el mateix mes de l'any anterior. I el març del 2022, arran de l'esclat de la guerra a Ucraïna, l'IPC a Catalunya es va disparar fins al 9,5%.
La inflació subjacent, que no té en compte l'energia i els aliments no elaborats, s'ha enfilat fins al 7,2% a Catalunya, una dècima més que al febrer (7,1%). D'aquesta manera, s'ha tornat a situar com el valor més alt de la sèrie històrica, que es remunta al 2002. Al conjunt de l'Estat l'indicador subjacent ha reculat una dècima, fins al 7,5%, però continua en nivells elevats.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
BBVA dona 2 milions d’euros per ajudar els afectats pel terratrèmol de Colòmbia
-
Diners
La Fundació 1859 Caixa Sabadell genera més de 13 milions d’euros en una dècada destinats a obra social
-
Diners El Banc Sabadell amplia fins al 2035 l’acord amb Amundi en gestió d’actius
-
Diners
Creixen més d’un 7% les matriculacions d’industrials
-
Diners
Oriol Vinyals deixa Google per cofundar Discovery Loop
-
Diners
BBVA Seguros assoleix els 792 milions d'euros en primes